ادامه ممنوعیت صادرات نفت آمریکا بر قیمت بنزین تاثیر نمی گذارد

قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا در پی ادامه قانون ممنوعیت صادرات نفت خام، افزایش نمی یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آدام سیمینسکی، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روز پنج شنبه (28 مهر ماه) در یک مجمع انرژی در نیویورک گفت: برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که اگر ممنوعیت صادرات نفت آمریکا برداشته شود، قیمت نفت در بازارهای داخلی افزایش نمی یابد.

وی اعلام کرد: قیمتهای بنزین داخلی بر اساس بازار جهانی تعیین می شود و قیمت بنزین در آمریکا بیشتر از این که بر اساس  قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی سنجیده شود، با قیمت نفت برنت در ارتباط است.

مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا ادامه داد: چنانچه ممنوعیت صادرات نفت آمریکا برداشته شود، قیمت نفت خام شاخص آمریکا می تواند افزایش یابد، اما به احتمال زیاد این موضوع بر قیمتهای بنزین تاثیری نخواهد داشت.

اقتصاددان ارشد حوزه انرژی در بانک دویچه آلمان گفت: اداره اطلاعات انرژی آمریکا در حال مطالعه روی پروژه ای برای کمک به سیاستگذاران با استفاده از داده های مستقل به منظور بررسی لغو قانون ممنوعیت صادرات نفت وضع شده در دهه 1970 میلادی است.

سیمینسکی امیدوار است که نتایج این مطالعه تا پیش از انتخابات میان دوره ای چهارم نوامبر (13 آبان ماه) منتشر شود.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بخش آماری وزارت انرژی آمریکا، به شدت بوسیله تحلیلگران و سیاستمداران بررسی و پیش بینی می شود، زیرا این مهمترین گزارشی است که بطور مستقیم یا غیر مستقیم بوسیله شرکتهای انرژی و دیگر بخشهایی که سرنوشت آنها با بحثهای مربوط به لغو قانون صادرات نفت آمریکا گره خورده است.

وی گفت: این اداره همچنین درحال انجام پژوهشهای دیگری در باره این که چه مقدار از نفت خام سبک تولیدی بوسیله پالایشگاههای داخلی مصرف می شود  و چه مقدار به مقدار تولید از نفت خام سبک در حال تولید، می تواند توسط شرکتهای داخلی جذب شود و برآورد هزینه تغییر سیستمهای پالایشگاه های آمریکایی که در حال فرآروری انواع نفت خام سنگین هستند.

کد خبر 227517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =