معاملات برخط در بورس به 70 درصد رسید

معاملات در بورس تهران در حال افزایش بوده و بیش از 70 درصد آن به صورت برخط انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز (‌یکشنبه، 4 آبانماه) در مراسم رونمایی از سامانه پس از معاملات بازار سرمایه ایران اظهار کرد: امروز استفاده از سامانه جدید پس از معاملات در بازار سرمایه نویدبخش تحولی بزرگ در بورس است.

علی صالح‌آبادی افزود: طراحی و ساخت این سامانه با وجود تحریمهای بین‌المللی علیه کشورمان توسط کارشناسان داخلی انجام شده است و به صورتی کاملا دقیق و فنی آماده خدمت به فعالان بازار سرمایه است.

وی با بیان این‌که این سامانه مطابق با شرایط کشور طراحی شده است گفت: از تجربه سایر کشورها برای طراحی و ساخت این سامانه استفاده شده است، اما مطابق با شرایط کشورمان نهایی شده و از امروز به صورت آزمایشی تا پایان سال فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

صالح آبادی ادامه داد: این سامانه در بخش مدیریت ریسک قابلیتهای خوبی دارد و در مسیر بین‌المللی شدن بورس می‌تواند راهگشا بوده و جذب سرمایه گذاریهای جدید را در آینده تسهیل کند.

صالح‌آبادی افزود: با توجه به این‌که اکنون 70 درصد معاملات در بورس در بستر آنلاین انجام می‌شود نیاز به تحول در آیتی یک ضرورت به شمار می رود که سامانه پس از معاملات بازار سرمایه نیز در این راستا طراحی شده است.

وی ادامه داد: توسعه آیتی یکی از اولویتهای سازمان بورس است و رشد بازار سرمایه در بستر آیتی ممکن خواهد شد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: امروز در بازار سرمایه یک دنیا اطلاعات و داده وجود دارد و ما در حوزه زیرساختها موفقیتهای قابل توجهی را کسب کرده‌ایم.

کد خبر 227520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =