ظرفیت تولید نفت به 4.3 میلیون بشکه می رسد

منصور معظمی از سیاستهای وزارت نفت مبنی بر افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید نفت کشور در آینده به 4 میلیون و 300 هزار بشکه در روز می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت امروز (یکشنبه،4 آبان) در نخستین همایش بین المللی قیر گفت: پیش بینی شده است ظرفیت تولید گاز پایان امسال حدود 100 میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد.

وی ادامه داد: تحقق افزایش ظرفیت تولید گاز نقش زیادی در ایجاد آرامش برای صنایع خواهد داشت و مشکلاتی را که سال گذشته با آن مواجه بودیم، نخواهیم داشت.

کاهش قیمت نفت به ضرر اقتصاد جهانی است

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، آن را یک برنامه کوتاه مدت و مقطعی ندانست و عنوان کرد: به طور قطع سیاستگذاران یک دوره زمانی مشخص و بلند مدت برای افزایش قیمت نفت برنامه ریزی کرده اند که این امر به ضرر اقتصاد جهان بویژه اقتصاد کشورهای تولید کننده نفت اوپک خواهد بود.

افزایش 5 درصدی صادرات کشور 

وی با بیان این که همیشه قرار نیست در پشت دیوار تحریمها بمانیم، اظهار کرد: کاهش تحریمها را می توان از افزایش 5 درصدی صادرات کشور نسبت به بودجه مصوب در شش ماه نخست امسال مشاهده کرد.

او با اشاره افزایش ظرفیت پالایش نفت کشور به سه میلیون بشکه در روز تا 4 سال آینده گفت: با وارد شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و دیگر طرحهای پالایشی، این مهم برآورده خواهد شد.

منصور معظمی با تاکید بر کنسرسیوم شدن شرکتها به منظور حضور قوی در بازارهای جهانی، تصریح کرد: این اقدام باعث کاهش هزینه ها و افزایش قدرت رقابت در بازارهای بین المللی خواهد شد.

 اختصاص 500 هزار تن قیر به راههای روستایی

معاون وزیر نفت از مصوبه مجلس و تعهد وزارت نفت برای اختصاص حدود 500 هزار تن قیر به راههای روستایی کشور در سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 450 هزار تن از این میزان در اختیار شرکتها قرار گرفته است و وزارت نفت تمام تعهد خود را امسال عملی می کند.

وی از امضای تفاهمنامه میان وزارت نفت، وزارت امور اقتصاد و دارایی و معاونت برنامه ریزی و مطالعات راهبردی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: طبق این تفاهمنامه نیز قرار است علاوه بر انجام مصوبه یاد شده، به میزان 900 میلیارد تومان قیر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

معظمی افزود: هم اکنون در حال اجرایی کردن این تفاهمنامه هستیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت درباره صنعت قیر در کشور اظهار کرد: بطور کلی رقابت در یک اقتصاد آزاد اقدامی پسندیده و رمز موفقیت است؛ این درحالی است که این رقابت باید با شرایط برد برد باشد.

او تشریح کرد: در صورتی که توان رقابت بصورت برد برد وجود نداشته باشد، بهتر است شرکتها بصورت یکپارچه و جمعی در بازار فعالیت داشته باشند.


کد خبر 227523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =