کسب مقام نخست صادرات قیر در آسیا توسط ایران

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد از برنامه ریزی برای کسب مقام نخست صادرات قیر در آسیا ظرف 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا محسن دلاویز امروز (یکشنبه، 4 آبان) در نخستین کنفرانس بین المللی قیر با بیان این که هم اکنون تقاضای قیر در دنیا 100 میلیون تن است، گفت: ایران با تولید دو میلیون و 300 هزار تن قیر در سال، 4 درصد این تقاضا را برآورده می کند.

وی با اشاره به این که ایران در حال حاضر دارای مقام نخست صادرات قیر در خاورمیانه است، اظهار کرد: ایران کشوری است که بدلیل کیفیت و قیمت مناسب قیر، در معادله این صنعت نقش بسزایی دارد.

دلاویز افزود: کشور ما در سالهای اخیر بدلایل متعددی نتوانست از این نقش خود به خوبی بهره مند شود؛ این در حالی است که کشورهایی که در گذشته تولید کننده قیر نبودند هم اکنون در این صنعت صاحب نظر شده اند.

او با بیان این که برنامه های زیادی برای ورود جدید و جدی به بازارهای صادراتی داریم، ادامه داد: تغییر فضای سیاسی کشور بسترهای لازم را فراهم و زیرساختها را توسعه بخشیده است.

وی به عقد قراردادهای بلندمدت این شرکت با کشورهای خارجی در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: عقد قرارداد بلند مدت 500 هزار تنی با عمان، از این جمله است.

دلاویز گفت: همچنین یک قرارداد بلند مدت 2 میلیون تنی با کشورهای خارجی آسیایی و اروپایی نیز در دست بررسی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پاسارگاد با بیان این که قیر ایران تاکنون به بیش از 61 کشور جهان صادر شده است، تصریح کرد: یک قرارداد کوتاه مدت 500 هزار تنی با کرده جنوبی نیز در دست بررسی است.

کد خبر 227532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =