ترجیح شرکتهای خارجی برای استفاده از پیمانکاران ایرانی

مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت گفت: شرکتهای خارجی در زمان ورود به ایران ترجیح می دهند از توانمندیهای پیمانکاران داخلی استفاده کنند و قطعا شرکتهایی می توانند با شرکتهای خارجی همراه شوند که رشد واقعی داشته باشند.

محمدرضا زهیری در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر این که در زمان غیبت شرکتهای خارجی شرکتهای داخلی رشد قابل توجهی داشته اند، اظهار کرد: شرکتهای خارجی در زمان ورود به ایران ترجیح می دهند از توانمندیهای شرکتهای داخلی استفاده کنند و قطعا در این شرایط شرکتهایی می توانند همراه شرکتهای خارجی شوند که رشد واقعی داشته باشند و تنها در این شرایط است که در این رقابت جدی صدمه نمی بینند.

وی با بیان این که شرکتهای بزرگ تجهیزات و امکانات مالی دارند، اظهار کرد: این شرکتها برای جبران سرمایه خود هم که شده سعی می کنند که در هر کشوری از شرکتهای از شرکتهای همان کشور بهره ببرند.

زهیری با بیان این که شرکتهای داخلی رشد قابل توجهی در صنعت نفت داشته اند اما تا کنون اتصال به بدنه دولتی و مدیران دولتی در میان آنها به عنوان یک آسیب است، و افزود: البته این مسئله فراگیر نیست و نمی توان این آسیب را به همه صنعت نفت تسری داد.

مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت تاکید کرد: هرچه اعتماد و سپردن کار به پیمانکاران داخلی بیشتر باشد، توانمندی و تجربیات آنها نیز بیشتر می شود.

وی با بیان این که در شرکتهای خارجی فرهنگ سازمانی درستی حاکم است و امکان جابجایی تجهیزات و دریافت بموقع پول وجود دارد، اظهار کرد: در شرایطی که بسیاری از شرکتهای خارجی پیمانکاران خوب داخلی را شناسایی کرده و با آنها فعالیت می کنند، کارفرمایان ایرانی در پروژه هایشان به شرکتهای خارجی و حتی شرکتهای چینی مراجعه می کنند.

کد خبر 227537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =