بورس بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است

سهامداران با نگاه بلندمدت می‌توانند سود آوری مطلوبی را از طریق بورس کسب کنند.

به گزارش خبرنگار شانا،  علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز ( یکشنبه، 4 آبانماه) در مراسم رونمایی از سامانه پس از معاملات بازار سرمایه ایران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سامانه جدید پس از معاملات در بازار سرمایه تمام دارایهای سامدارا را در اختیار دارد و تمام فرایند خرید و فروش سهام ذخیره خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا در مورد رشد شاخص در روزهای اخیر و نیز امید به وجود آمده از سوی سهامداران گفت: ارزیابی‌های ما با توجه به شرایط بازار مثبت است اما سهامداران باید با نگاهی بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

صالح آبادی تصریح کرد: بازدهی بازار سرمایه بیش از سایر بازارها است و باید تاکید کرد که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری بورس است.

وی به تشکیل کارگروه سرمایه‌گذاری خارجی در این سازمان اشاره کرد و افزود: انتظار می رود با رفع محدویتها و توافقات صورت گرفته در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری خارجی فعال شود و بدین ترتیب شرکت سپرده‌گذاری و شرکتهای کارگزاری باید آمادگی داشته باشند تا با حضور سرمایه‌گذاران خارجی مشکلات در خصوص معاملات وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان بورس در مورد جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور اظهارکرد: کارگروهی با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در این مورد تشکیل شده است  و درصدد تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم.

وی با بیان این که در آینده سهام عدالت نیز با حدود 50 میلیون سهامدار از سامانه پس از معاملات بازار سرمایه ایران استفاده خواهد کرد گفت: تمام زیرساختها برای ورود این سهام آماده شده است.

صالح آبادی تسویه چند ارزی را از ویژگی‌های دیگر این سامانه دانست و گفت: بحث تسویه چند ارزی از ویژگی‌های دیگر این سامانه است که امکان اتصال این سامانه را به کشورهای دیگر فراهم می‌سازد و شرایط بین المللی شدن بازار سرمایه را تسهیل می‌کند.

کد خبر 227539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =