صرفه جویی سالانه 350 میلیون لیتر بنزین

نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور بیش از 350 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین به همراه خواهد داشت.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با بیان این که نوسازی 60 هزار تاکسی فرسوده هدفگذاری این ستاد تا پایان امسال است،به خبرنگار شانا، گفت: با احتساب مصرف روزانه 20 لیتر بنزین به ازای هر دستگاه تاکسی فرسوده و کاهش 80 درصدی مصرف این فرآورده نفتی بواسطه نوسازی ناوگان، روزانه در مصرف بنزین نزدیک به یک میلیون لیتر صرفه جویی صورت می گیرد.

سید مجتبی شفیعی تصریح کرد: این میزان کاهش مصرف روزانه بنزین با نوسازی 60 هزار دستگاه تاکسی، صرفه جویی در مصرف بنزین را به بیش از 350 میلیون لیتر در سال خواهد رساند که درخور توجه است.

وی صرفه اقتصادی حاصل از نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز مهم برشمرد و گفت: اگر بهای هر لیتر بنزین مصرفی به قیمت یکهزار تومان در نظر گرفته شود و روزانه نیز از محل نوسازی ناوگان تاکسیرانی نزدیک به یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین صورت گیرد، سالانه بیش از 350 میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم داشت و این مهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی را ضروری می سازد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، تصریح کرد: صرفه جویی سالانه 350 میلیارد تومانی در مصرف بنزین، علاوه بر بهبود محیط زیست، می تواند به ایجاد و تقویت زیر ساختها در بخش حمل و نقل کمک شایانی کند.

شفیعی تاکید کرد: بدون تردید طرح خروج خودروهای فرسوده و توسعه خودروهای کم مصرف سوخت نیز که از اولویتهای دیگر دولت است که این صرفه جویی را چندین برابر خواهد کرد.

وی تعامل بیش از پیش سازمانهای ذیربط اعم از بانکها و کارخانه های خودرو ساز را با دستگاههای سیاستگذار مهم برشمرد و گفت: تعامل سازنده این بخشها می تواند دولت را در تحقق اهداف پیش بینی شده در بخش حمل و نقل یاری کند و کشور را از منافع اقتصادی قابل توجهی بهره مند سازد.

کد خبر 227753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =