طرحهای انتقال آب خلیج فارس کارشناسی نیست

هرمزگان دارای 900 کیلومتر مرز دریایی و استانی مرزی در همسایگی چند کشور است که باید این موارد در طرح های آمایش مربوط به استان هرمزگان نگریسته شود و به دنبال ایجاد توسعه پایدار باشیم .

به گزارش شانا، استاندار هرمزگان اظهارکرد: استانهایی مانند فارس، کرمان و یزد بر سر انتقال آب خلیج فارس مسابقه به راه انداخته‌اند و به نظر می‌رسد طرحهای وزارت نیرو در این زمینه غیر کارشناسی است.

جاسم جادری در نشست کارگروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان هرمزگان که عصر دیروز سه شنبه (6 آبان) برگزار شد، افزود: این کارگروه از این پس باید به طرحهای بزرگ و کلان نیز ورود کند تا بخشی از مشکلات ناشی از توسعه نامتوازن سالهای گذشته کاهش یابد.

بر پایه خبر منتشر شده در ایرنا، نماینده عالی دولت در هرمزگان اضافه کرد: در کشور کار آمایش صورت نگرفته و در استان هرمزگان نیز از این موضوع مهم غفلت شده است که باید با برنامه‌های بهتر جبران شود.

وی با بیان این‌که ضرورت انجام کار آمایش بسیار روشن است، گفت: استان هرمزگان اهمیت فرامنطقه‌ای پیدا کرده و براساس سیاستهای ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، باید در مناطق ساحلی جمعیت، متمرکز و شهرهای جدید ایجاد شود و در این راستا هرمزگان نقش و کارکردی فرامنطقه‌ای دارد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: میانگین تمرکز جمعیت در برخی مناطق هرمزگان از جمله شهرستان جاسک چهار نفر در کیلومتر مربع است و به طور میانگین هرمزگان 22 نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت دارد.

جادری با تاکید بر این‌که در بحث آمایش سرزمینی هرمزگان باید مطالعات و نگاهی فرامنطقه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: برخی تصمیم‌گیریها نیز در این استان فرامنطقه‌ای است و میزان گسیل و هجوم جمعیت به هرمزگان برای سالهای آینده قابل پیش بینی نیست.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی‌ها میزان جمعیت شهرستان جاسک در آینده به 200 هزار نفر خواهد رسید و نباید در توجه به سواحل مکران و ضرورت توسعه سواحل جنوبی کشور غفلت شود.

جادری به تمرکز و رشد بالای جمعیت در بندرعباس اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مردم از روستاها به شهرها مهاجرت نکنند و با وجود اینکه در هیچ استانی به اندازه هرمزگان فرودگاه، بندر، گمرک و اسکله وجود ندارد اما محدودیت های عجیب نیز در این استان وجود دارد و بیشتر به این ظرفیت ها نگاه بهره بردارانه شده تا تنها از آن برداشت کنند.


کد خبر 227837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =