درآمدزایی یک میلیارد دلاری با افزایش تولید گوگرد و میعانات گازی

شرکت مجتمع پارس جنوبی با افزایش تولید گوگرد و میعانات گازی در نیمه نخست امسال، یک میلیارد و 92 میلیون دلار درآمدزایی کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی در حاشیه بازدید معاون وزیر نفت در امور گاز از این مجتمع گفت: تولید میعانات گازی این شرکت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 12 درصد افزایش داشته است.

مسعود حسنی افزود: در تولید گوگرد نیز در این شرکت افزایش 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

وی با بیان این که ارزش افزوده حاصل از افزایش تولید محصولات گوگرد و میعانات گازی، منجر به افزایش بیش از یک میلیارد دلاری درآمدزایی برای این شرکت شده است، خاطرنشان کرد: این شرکت با برنامه ریزی های انجام شده تا سند چشم انداز 1404 به بزرگترین شرکت پالایشی منطقه تبدیل می شود.

سهم 70 درصدی پارس جنوبی در تامین گاز تا سال 96

به گفته مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر این مجتمع 45 درصد از گاز موردنظر کشور را تامین می کند و این میزان تا پایان سال 96 به 70 درصد افزایش می یابد.

حسنی تاکید کرد: شرکت مجتمع پارس جنوبی از جمله شرکتهای فعال صنعت نفت در همه مراحل ساخت و راه اندازی است.

وی یادآور شد: فرآورش سبز، بهینه و پایدار گاز، همچنین تولید میعانات گازی، گوگرد، بوتان، متان و ...، از جمله ماموریتهای این شرکت به شمار می رود و با توجه به آمار تاکنون توانسته است این ماموریتها را به بهترین نحو انجام دهد.

کد خبر 227838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =