کاهش سود شرکت بی جی فراتر از انتظار بود

شرکت چند ملیتی نفت و گاز بی جی گروپ انگلستان روز سه شنبه (6 آبان ماه) از کاهش 26 درصدی سود ناخالص این شرکت در سه ماه سوم سال 2014 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بی جی گروپ روز سه شنبه اعلام کرد که تداوم کاهش تولید در مصر و افت شدید قیمتهای نفت سبب کاهش 25 درصدی و بیش از انتظار سود عملیاتی این شرکت در سه ماه سوم سال جاری شده است.

مجموع سود عملیاتی این شرکت در سه ماه سوم به 1.3 میلیارد دلار رسید که پایینتر از پیش بینی 1.4 میلیارد دلاری شرکت بود. این در حالی است که درآمد بی جی گروپ با چهار درصد افزایش به 4.6 میلیارد دلار رسید که به دلیل افزایش 100 هزار بشکه ای نفت در برزیل بوده است.

اندرو گولد، مدیر داخلی بی جی، گفت: برنامه های توسعه ای ما در برزیل و استرالیا پیشرفت خوبی دارد مثلا در برزیل تأثیر قابل توجه این برنامه ها بر تجارت ما آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل پیشین شرکت استات اویل به عنوان مدیر جدید بی جی گروپ منصوب شده است و کار خود را از ماه مارس سال آینده آغاز می کند.

تولیدکنندگان بزرگ نفت به دلیل تلاش برای ارائه راهبردهایی برای کاهش هزینه ها به منظور جلوگیری از تحت تأثیر قرار گرفتن درآمدها در اثر کاهش شدید قیمتهای نفت، به دقت تحت نظر هستند.

با کاهش تقاضای نفت در جهان به ویژه در چین و عرضه فراوان این محصول و در پی آن افت ٢٥ درصدی قیمتهای نفت در چهار ماه گذشته، شرکتهای نفتی شاهد از بین رفتن میلیاردها ارزش سهام خود در بازار بورس بوده اند.

کد خبر 227855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =