سودآوری پتروشیمی تبریز افزایش می یابد

پتروشیمی تبریز در زمان واگذاری 230 میلیارد تومان زیان انباشته داشته است ولی هم اکنون این رقم به کمتر از 130 میلیارد تومان کاهش یافته و تا پایان امسال از طریق سود فروش محصولات به صفر خواهد رسید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با خبرنگار شانا، با یادآوری این که در 6 ماهه نخست امسال پتروشیمی تبریز به دلیل انجام ندادن تعمیر اساسی تاسیسات و کمبود خوراک با 80 درصد ظرفیت خود تولید محصول کرد، اظهار کرد: در نیمه دوم امسال با افزایش خوراک نفتا به دلیل قطع تولید بنزین در این پتروشیمی و اجرای تعمیرات اساسی امیدواریم با 100 درصد ظرفیت تولید کنیم.

علیرضا صدری با اشاره به این که محصولات شرکت در بورس کالا و خارج از بورس به فروش رسیده و مازاد آن صادر می‌شود، میزان صادرات سال 92 را 75 میلیون دلار اعلام کرد.

صدری ترکیه، چین، آذربایجان،‌ هندوستان را از کشورهایی دانست که خریدار محصولات پتروشیمی تبریز هستند و افزود: با وجود این که ترکیه تعرفه گمرکی 5.6 درصد برای ایران تعیین کرده است ولی دیگر کشورها بدون تعرفه صادرات خود را به این کشور انجام می‌ دهند، اما بازرگانان ترکیه ترجیح می‌دهند با ایران وارد معامله شوند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز در ادامه با اشاره به تولیدات جدید شرکت گفت: در واحد تحقیق و توسعه شرکت چند پروژه جدید انجام شده که تولید درپوش بطریهای آب و نوشابه یکی از این کارهاست، این درپوشها اکنون به تولید انبوه رسیدهو حتی صادرات نیز دارد.

وی با اشاره به تولید پلی‌اتیلن جدید در پتروشیمی تبریز گفت: این پوششها با گرید 4005 برای لوله‌های نفت و گاز تولید شده و اکنون لوله‌سازی اهواز از این محصول استفاده می‌کند در حالی که درگذشته این پوشش‌ها وارد می‌شد.

صدری در ادامه از راه‌‌اندازی واحد PVR شرکت خبر داد و گفت: اکنون در مرحله انتخاب دانش فنی هستیم و براساس آن 30 هزار تن در سال تولید خواهیم داشت.

وی هزینه برآورد شده برای این واحد را 70 میلیون یورو اعلام کرد که چهار ساله بازخواهد گشت.

کد خبر 227868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =