ضرورت مشارکت بخش خصوصی برای تولید برق از پنلهای خورشیدی

تولید برق از پنلهای خورشیدی با مشارکت بخش خصوصی در سالهای آتی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهارکرد: توسعه استفاده از پنلهای خورشیدی در کشور نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، درزمینه سیستمهای فتوولتائیک برآوردها نشان می‌دهد اگر مساحتی معادل 100×100 کیلومترمربع زمین را به ساخت نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک اختصاص دهیم، برق تولیدی آن معادل کل تولید برق کشور در سال 1389خواهد بود.

یوسف آرمودلی ادامه داد: باید این نکته را مورد توجه قرار داد که میزان برق تولیدی از نیروگاه 30 کیلوواتی طالقان و سیستم 5 کیلووات نصب شده بر پشت بام سازمان انرژیهای نو ایران در انتهای سال 1392 به میزان 42726 کیلووات ساعت بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ استفاده از پنلهای خورشیدی در اماکن عمومی در حال افزایش است و هر روز بر تعداد متقاضیان در سراسر کشور افزوده می‌شود.

آرمودلی با بیان این‌که قیمت خرید تضمینی برق حاصل از انرژیهای تجدیدپذیر به نرخی کاملا مناسب تبدیل شده است، گفت: نرخ خرید برق متناسب با نرخ ارز و تورم تطبیق داده شد و هم‌اکنون به ازای هرکیلووات ساعت به 4630 ریال رسیده است.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون از محل عوارض 30 ریالی به‌ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق، نزدیک هفت تا 10مگاوات سامانه‌های فتوولتاییک بصورت مجانی در مدارس، اداره‌های دولتی، مراکز آموزشی و تحقیقاتی سراسر کشور نصب و راه‌اندازی کرده‌ایم که البته این طرح باید با حضور بخش خصوصی کامل شود.

وی اظهارکرد: در برنامه پنجم توسعه، 10هزار مگاوات مجوز برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی صادر شد که تعدادی از آنها نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

کد خبر 227871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =