ارسال نخستین محموله ال ان جی قطر با کشتی کیومکس به دوبی

قطر نخستین محموله ال ان جی با کشتی کیومکس (Q-Max) را به پایانه ال ان جی دبی واقع در بندر جبل علی امارات ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری ال ان جی اینداستری، شرکت قطرگاز، نخستین محموله ال ان جی بوسیله کشتی ال ان جی بر کیو مکس به یک پایانه ال ان جی در دوبی متعلق به اداره تامین گاز و ال ان جی (Dubai Supply Authority) ارسال کرد، این پایانه ال ان جی در بندر جبل علی امارات واقع شده است.

کشتی ال ان جی بر کیو مکس لجمالیه ظرفیت حمل حدود 263 هزار متر مکعب ال ان جی را دارد. 

کیو-مکس تحت اجاره شرکت قطرگاز قرار دارد که مالکیت آن متعلق به شرکت حمل و نقل گاز قطر (نخیلات) است و بوسیله شرکت بین المللی بازرگانی کشتیرانی شل اداره می شود.

این کشتی ال ان جی حدود 150 هزار متر مکعب ال ان جی ار از پایانه رأس لفان بارگیری کرده است.

این محموله ال ان جی هم اکنون به مخزن ذخیره سازی شناور و واحد تبدیل ال ان جی به گاز Golar Freeze در پایانه ال ان جی متعلق به اداره تامین گاز و ال ان جی (Dubai Supply Authority) که برای تخلیه بار به اسکله ای واقع در بندر جبل علی چسبیده است.

این نخستین باری است که کشتی ال ان جی بر کیومکس در بندر جبل علی پهلو می گیرد، این شناور طی روز پهلوگیری کرده است و تخلیه بار آن حدود دو روز به طول می انجامد.

عرضه ال ان جی بخشی از  توافقنامه سال 2008 میان واحد قطرگاز 4 و شرکت بین المللی ال ان جی شل بری عرضه محموله های ال ان جی به پایانه ال ان جی بندر جبل علی به شمار می رود.

نخستین  محموله ال ان جی با کشتی کیو-فلکس در ماه نوامبر 2010 از قطرگاز به پایانه ال ان جی دوبی رسید.

مدیر عامل شرکت قطرگاز گفت: شرایط ارسال ال ان جی به دوبی از نوامبر 2010 تا کنون با شناورهای کیو-فلکس مطمئن بوده است.

تکمیل شناور کیو-مکس نشانه کار و تلاش سخت تیمهای قطری، اداره تامین گاز و ال ان جی دوبی (Dubai Supply Authority)، نخیلات و گروه بین المللی کشتیرانی و بازرگانی شل است، که روشی نوآورانه برای تضمین امنیت دریافت ال ان جی با بزرگ ترین کشتی حمل ال ان جی در جهان به شمار می رود.

بارگیری ایمن و موثر، حمل و نقل و تخلیه ال ان جی به شکل مطمئن و مؤثر برای باقی ماندن شرکت قطرگاز به عنوان مطمئن ترین و بزرگترین تولیدکننده و عرضه کننده ال ان جی جهان ضروری است.

کد خبر 227878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =