ارتباط موثر صنایع نفت و گاز با دانشگاه های کشور

ارتباط موثری میان صنایع نفت و گاز و دانشگاه های کشور برقرار است ولی بخشی از صنایع باوجود آن که نیاز به توان دانشگاه‌ها دارند سازوکار اثربخشی در این زمینه فراهم نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شانا، بخشهای مانند صنایع دفاعی، هسته ای، نفت و گاز به دانشگاه‌ها رجوع و بهره خوبی برده‌اند؛ این موضوع را رییس مجلس شورای اسلامی، دیروز (پنجشنبه ۸ آبان ماه) در مراسم افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری گفت.

علی لاریجانی افزود: اما بخش عظیم صنعت کشور که نیازمند بهره مندی  از استعدادهاست، سازوکاری در این زمینه فراهم نکرده است.

رییس قوه مقننه در ادامه گفت: اگر یک مسیر طبیعی برای همکاری صنعت و دانشگاه پیشنهاد شود ما از آن استقبال کرده و آن را برای کشور ضروری می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم را توجه دانشگاه به حوزه تولید اعلام و تصریح کرد: پیوسته درباره این موضوع بحث و تئوریهای مختلفی نیز در این زمینه مطرح‌شده، اما شاهد معجزه ای نبودیم و گاهی هم اختیاراتی برای هیئت‌ امنا با بودجه مناسب در نظر گرفته شد اما آنچه انتظار می‌رفت، محقق نشد که بخشی از این موضوع به دلیل دولتی بودن پایه صنعت است و عدم رقابت انگیزه ای برای نوآوری فراهم نمی‌کند.

وی ادامه داد: درگذشته با توجه به حضور یک خودروساز در کشور تمام محصولات این شرکت با هر شرایطی به فروش می‌رفت و این در حالی است که بسیاری از صنایع هنوز هم با شرایط این‌چنینی مواجه است، البته ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ با اجرای نصفه و نیمه تا حدی تأثیرگذار بود اما فضای رقابتی مدنظر شکل نگرفت.

کد خبر 227892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =