ثبت 900 روز بدون سانحه دریایی در منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره)

900 روز بدون سانحه دریایی با ارتقای سطح آموزشهای علمی، توان عملیاتی، رعایت ایمنی و بهره گیری از سامانه نظارتیVTS در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ثبت شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام عملیات هدایت و پهلوگیری کشتیهایی با ابعاد و آبخورهای بزرگ در شرایط ایمن و سالم در این مجتمع بندری اظهار کرد: با توجه به حساسیت عملیات پهلوگیری و هدایت کشتیها که از ابعاد متعارف و معمول بزرگتر بوده اند، نیاز به توان علمی و عملیاتی بالایی بود و این مهم ضمن اجرای طرحهای آموزشی جدید برای نیروهای جوان با موفقیت محقق شد.

ابوطالب گرایلو افزود: پهلوگیری یک فروند کشتی با آبخورهای 13 متر در اسکله سیلو به عمق 11 متر در شرایط مد آب و هدایت و انتقال یک فروند کشتی به طول 229 متر و آبخور 13.17 متر بدون نیروی محرکه و با استفاده از عملیات یدک کشی از لنگرگاه خارجی خور موسی تا اسکله های این بندر که به دلیل خرابی موتور از حرکت افتاده بود از اقداماتی بوده که در مدت پیش گفته انجام شد.

 منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از طریق آبراهه  خور موسی به شمال خلیج فارس متصل می شود و سالانه پذیرای بیش از  یک هزار و 500 فروند کشتی است.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

کد خبر 227896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =