هفتمین بندر تجاری استان خوزستان بهره برداری شد

بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری استان خوزستان در مراسمی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در مراسم راه اندازی این بندر از حمایتها و پشتیبانی مقتدایی، استاندار خوزستان و همکاری مسئولان استان در شتاب بخشی در اجرای این پروژه قدردانی کرد.

سعداله عبدالهی گفت: این بندر در مساحتی افزون بر سه هکتار با هزینه بیش از  400 میلیارد ریال تکمیل شده است و دارای سه پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 متر و عرض 12 متر و دو پل دسترسی به طول 24 متر و عرض 14 متر است.

وی افزود: این بندر با عمق اسکله حداقل 4 متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر 500 تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن کالا در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از مهمترین اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.

عبدالهی اظهار کرد: برخورداری از 10 هزار مترمربع بارانداز، 330 متر مربع سایت اداری، یک هزار و 200 مترمربع انبار مسقف، 230 متر مربع ساختمان گمرک و مخابرات،  115 متر مربع ساختمان آتش نشانی  و اورژانس از جمله امکانات این بندر است.

بندر شادگان در حاشیه خور ابوخضیر که 27 کیلومتر تا دهانه خور موسی فاصله دارد واقع شده است و از طریق یک جاده دسترسی به طول 14 کیلومتر به بزرگراه بندر امام – آبادان متصل می شود.

در مراسم بهره برداری از بندر شادگان استاندار خوزستان، معاونان استانداری، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به همراه جمعی از مسئولان اقتصادی و بازرگانی استان حضور داشتند.


کد خبر 227897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =