اقلیم کردستان عراق یک قرارداد نفتی دیگر امضا کرد

اقلیم کردستان عراق برای افزایش تولید نفت خود، با طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل موافقت کرد و قراردادهای مربوط را بزودی امضا می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل اند گس تکنالاژی، وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق به شکل رسمی طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل که از سوی شرکت ام او ال ارائه شده بود را پذیرفت.

الکساندر دادز، رئیس ام او ال، در واکنش به این خبر گفت: خیلی خوشحالیم که وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل را پذیرفته و آشتی هورامی، وزیر منابع طبیعی اقلیم آن را تایید و امضا کرده اند.

وی همچنین گفت: این اقدام مهر تایید بزرگی بر برنامه های بلند مدت ما برای همکاری با اقلیم کردستان عراق زد، چراکه ام او ال قصد دارد حضور و سرمایه گذاری خود را  در این منطقه افزایش دهد.

دادز ادامه داد که آشتی هورامی، وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، از تلاشها و سرمایه گذاریهای ام او ال حمایت می کند تا از این راه بتوان جایگاه عالی در تولید نفت اقلیم کردستان ایجاد شود.

شرکت ام او ال کلگران، یکی از زیر مجموعه های شرکت ام او ال مجارستان است که از سال 2007 میلادی در اقلیم کردستان عراق فعالیت نفتی خود را شروع کرد و اکنون مسئولیت تولید نفت میدان اکری بیجیل را بر عهده دارد.

طرح توسعه میدان که به تایید وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان رسیده است، شامل دو مرحله می شود. در مرحله اول برای تعیین شاخصهایی همچون بستر ذخایر، نرخ بازگشت، طراحی تاسیسات رو زمینی و هزینه نهایی توسعه، ارزیابی دقیق انجام می شود. این مرحله بلافاصله با نصب چهار سکوی حفاری و یک سکوی کاری برای آماده سازی مقدمات مرحله دو آغاز می شود.

این طرح توسعه شامل دو منطقه اکتشافی بیجیل و بکرمان است.

در همین حال، قراردادهای تولید و ساخت خطوط لوله مورد نیاز در این طرح همچنیان در حال بررسی در وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق است.

جان گرستنلاور، مدیرعامل کی استون که در این بلوک نفتی 20 درصد سهم دارد، گفت: تصویب طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل به منزله به ثمر نشستن سالها اکتشاف و ارزیابی است که اکنون به توسعه و تولید می رسد، این گام مهمی برای تمامی سهامداران پروژه اکری بیجیل است.

کد خبر 227900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =