استقبال رهبران اروپایی از توافق گازی اوکراین-روسیه

کاخ کرملین از استقبال برخی مقامهای اروپایی از توافق گازی میان کی یف و مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در یک تماس تلفنی از توافق عرضه گاز به اوکراین استقبال کردند.

دفتر مطبوعاتی کرملین روز جمعه (9 آبانماه) در بیانیه ای اعلام کرد: این مقامها از توافقهای انجام گرفته درباره شرایط عرضه و ترانزیت گاز روسیه به اوکراین استقبال کردند.

بنابراین بیانیه، این توافق گام مهمی در تضمین بیشتر عرضه بی وقفه گاز به اروپا به شمار می رود.

روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (9 آبانماه) یک قرارداد امضا کردند که بر اساس آن، مسکو، عرضه گاز را به اوکراین در فصل زمستان و در ازای پرداخت بخشی از بدهی گاز آن که توسط غربیها تامین اعتبار می شود، از سرمی گیرد.

روسیه عرضه کننده قابل اطمینان به اروپا باقی می ماند

آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز روز پنجشنبه اعلام کرد: مسکو عرضه کننده قابل اطمینان به اروپا باقی خواهد ماند و امضای یک قرارداد گازی با اوکراین تحویل پایدار گاز را در فصل زمستان تضمین می کند.

وی در یک کنفرانس خبری و پس از توافق روسیه و اوکراین درباره یک قرارداد عرضه گاز با تاکید بر این که روسیه همیشه یک عرضه کننده قابل اطمینان انرژی به اروپا و دیگر مصرف کنندگان بوده است، گفت: مسکو همیشه عرضه کننده قابل اطمینانی بوده، هست و خواهد بود.

نواک اعلام کرد: اوکراین در فصل پاییز و زمستان در امان است و عرضه گاز به مشتریان اروپایی نیز پایدار خواهد بود.

به گفته وی، روابط آینده سازنده خواهد بود و همه توافقها اجرا خواهد شد.
کد خبر 227914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =