بیش از 13 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه پارسیان فرآورش شد

شرکت پالایش گاز پارسیان در 7 ماه نخست امسال، 13 میلیارد و 876 میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان در حاشیه بازدید معاون وزیر نفت در امور گاز از این شرکت گفت: این شرکت در 7 ماه نخست پارسال 13 میلیارد متر مکعب گاز فرآورش کرده و این میزان در مدت مشابه امسال به 13 میلیارد و 876 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

فرشید ابدالی دهدزی افزود: این شرکت گازهای حوزه تابناک، هما، وراوی و شانول را دریافت و پس از فرآورش به خط چهارم سراسری ارسال می کند.

وی با بیان این که پالایشگاه پارسیان با ظرفیت تولید روزانه ٨٢ میلیون مترمکعب، سومین پالایشگاه کشور از نظر تولید است، یادآور شد: این پالایشگاه، گاز استانهای فارس، یزد، اصفهان، قم و بخشی از تهران را تامین می کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت پارسال ٢٤ میلیارد مترمکعب گاز تولید و به خطوط سراسری ارسال کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان، امیدواریم گاز ورودی این پالایشگاه در 5 ماه پایان سال نیز توسط بخش بالادستی تامین شود تا تعهدات شرکت پالایش گاز پارسیان بر اساس برنامه تعریف شده محقق شود.

تولید بیش از 5 میلیون بشکه میعانات گازی

ابدالی در ادامه گفت: شرکت پالایش گاز پارسیان در 7 ماه نخست پارسال، 5 میلیون و 400 بشکه میعانات گازی تولید کرده و این میزان در 7 ماه نخست امسال به 5 میلیون و 640 هزار بشکه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میعانات تولید شده در ٤ مخزن ١٨ هزار متر مکعبی ذخیره می شود و توسط خط لوله ١٠ اینچ به عسلویه ارسال و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان، میعانات گازی حوزه تابناک از نظر آنالیز ترکیبی در دنیا بی نظیر است و مشتریهای ثابت خود را دارد.

کد خبر 227934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =