قیمت گاز انگلیس به پایین ترین سطح خود رسید

توافق گازی مسکو و کی یف، قیمت گاز طبیعی را در بازار انرژی انگلستان به پایین ترین سطح خود رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت تک محموله گاز طبیعی برای تحویل در ماه های نوامبر و دسامبر در بازار انگلستان دیروز (جمعه 9 آبان ماه) در پی توافق گازی روسیه و اوکراین، به پایین‌ترین سطح خود  تاکنون رسید.

بر اساس این گزارش، گاز برای تحویل در ماه نوامبر با نرخ 52.10 پنی برای هر بی تی یو معامله شد که نسبت به قیمت در معاملات پیشین  1.7 درصد کاهش نشان می دهد اما پیش از آن قیمت ان سوخت پاک به 52.00 پنی برای هر بی تی یو رسیده بود که کمترین سطح قیمت از زمان آغاز این معاملات به شمار می رود.

قرارداد ماه دسامبر با قیمت 54.60 پنی برای هر بی تی یو معامله شد که نسبت به قیمت پیشین 1.7 درصد کاهش داشت، اما در اوایل معاملات قیمت 54.40 پنی برای هر بی تی یو یعنی پایین ترین سطح، ثبت شد.

پس از چند دور گفتگوهای بی نتیجه، این توافقنامه گازی از نگرانیها درباره بروز یک جنگ گازی که شاید به اختلال و توقف در عرضه گاز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منجر شود، کاسته است.

مسکو، کی یف و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (٨ آبانماه) به توافقی درباره ازسرگیری صادرات گاز روسیه به اوکراین در فصل زمستان و تصمین ترانزیت گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین دست یافتند.

شرکت گازپروم ماه ژوئن گذشته عرضه گاز را به اوکراین به دلیل بدهیهای پرداخت نشده گازی و اختلاف قیمتگذاری میان دو کشور قطع کرد.

آلکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم اعلام کرد: گازپروم عرضه گاز را به اوکراین ظرف دو روز و پس از آن که کی یف بخشی از بدهی گازی خود را بابت تحویل پیشین گاز پرداخت کرد و پیش پرداختی نیز برای تحویل آتی گاز در ماه نوامبر بدهد، از سرمی گیرد.

 

 

کد خبر 227936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =