۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
  • کد خبر: 227963
انی یک ذخیره نفتی در نزدیکی سواحل کنگو کشف کرد

شرکت دولتی نفت و گاز انی ایتالیا روز پنجشنبه (هشتم آبان ماه) از کشف یک ذخیره یک میلیون بشکه ای در نزدیکی سواحل کنگو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت انی روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک ذخیره با حجم یک میلیون بشکه معادل نفت در بلوک مارین 12 در آبهای کم عمق نزدیک سواحل کنگو کشف کرده است. 

این ذخیره که حاوی نفت سبک است، از طریق چاه مینسالا مارین یک در عمق 75 متری آبهای عمیق و در زیر لایه ای از نمک کشف شد که در چاهی به ضخامت 420 متر جریان دارد. 

بر اساس این گزارش، 80 درصد از این ذخیره نفت خام است.

کلادیو دسکالزی، مدیرعامل انی، در بیانیه ای اعلام کرد که هم اکنون با اجرای عملیات اکتشاف در کنگو و گابون در حدود چهار میلیارد بشکه معادل نفت در جا کشف شده است.

انی، که از سال 1968 تاکنون در کنگو فعالیت دارد، در ماه فوریه از کشف میدانهایی با ذخیره 1.2 میلیارد بشکه نفت و 30 میلیارد متر مکعب گاز در بلوک فراساحلی میدان مارین هفت کنگو خبر داده بود.

به گفته انی، این شرکت روزانه در حدود 450 هزار بشکه معادل نفت در کشورهای واقع در جنوب صحرای ساهارا تولید می کند که از میان آنها می توان به کنگو، غنا، گابون، نیجریه و کنیا اشاره کرد.

انی همچنین در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که قراردادی را به منظور اکتشاف ذخایر هیدروکربنی در حوزه های ساحلی کنگو امضا کرده است.

کد خبر 227963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =