مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت : گاز صنایع بزرگ استان های شمالی (مازندران ، گیلان و گلستان) در صورت افت فشار گاز از دی ماه امسال قطع می شود.

به گزارش شانا، 'محمد اسماعیل ابراهیم زاده ' روز شنبه در گفتگو با ایرنا به صاحیان صنایع بزرگ استان های شمال کشور تاکید کرد از هم اکنون باید به فکر سوخت جایگزین دوم به ویژه گازوئیل باشند.

وی اظهار کرد: جلسات هماهنگی با فرمانداران ، مدیران صنایع بزرگ نظیر کارخانه سیمان و نیروگاه برای تامین سوخت زمستانی و مدیریت صحیح گاز در صورت افت فشار انجام شده است.

وی ادامه داد: منطقه 9 عملیات انتقال گاز شامل استان های مازندران، گیلان و گلستان است که یک هزار و 400 کیلومتر خط لوله گاز را تحت پوشش دارد.

وی اضافه کرد: تجربیات سال های 86 و 92 افت فشار گاز سبب شد تا نقطه تهدید را شناسایی کنیم و به همین منظور با هماهنگی به فرمانداران ، پخش پالایش ،مدیران صنایع عمده و نیروگاه اعلام شده است که در صورت افت فشار گاز خانواده ها ،از دی ماه به آنان گاز داده نمی شود و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

ابراهیم زاده با تاکید بر این که به هر دلایلی افت فشار گاز بوجود بیاید اولویت گاز رسانی به مردم است ، گفت: نانوایی ها نیز باید سوخت دوم را تامین کنند تا دچار مشکل نشوند.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز اظهار کرد: البته برای تامین سیلندر های گاز مایع نیز تدابیر و هماهنگی لازم انجام شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه انتقال گاز دامغان به ساری و نکا گفت : دولت برای پایداری گاز در منطقه شمال به ویژه استان مازندران تدابیری اتخاذ کرده تا از خط 48اینچی که از پارس جنوبی به خراسان، سمنان و دامغان ایجاد شده ، انشعاب 42اینچ را بگیرد.

وی با بیان اینکه طول خط دامغان تا نکا 170 کیلومتر است، اظهار کرد: یکهزار میلیارد تومان هزینه اجرای این طرح است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: تا کنون 50 درصد مسیر خط تملک و کانال ایجاد شده و پنج کیلومتر نیز لوله گاز در مسیر انجام شده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ادامه داد: در صورت تامین لوله بر اساس زمان بندی تا پایان سال 94 این خط به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تا کنون سه میلیارد و 200 میلیون تومان برای تملک مسیر پرداخت شده است و مابقی مسیر در حال شناسایی است، اظهار کرد: با پیمانکار تولید لوله قرارداد منعقد شده و واردات 70 تن ورق از هند نیز در حال انجام است .

ابراهیم زاده انجام پروژه انتقال گاز از دامغان به نکا را استراتژیک ترین پروژه زیر ساختی انرژی برای استان های شمالی به ویژه مازندران دانست و تصریح کرد: همکاری مالکین مسیر ،دستگاه های منابع طبیعی ، میراث فرهنگی و محیط زیست در اجرای این طرح ضروری است.

کد خبر 227974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =