آلودگی هوای زمستان امسال تهران قابل قیاس با سالهای گذشته نخواهد بود

بدون شک امسال نیز تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه خواهد بود، اما این آلودگی کاهش یافته و قابل قیاس با سالهای گذشته نیست.

یوسف رشیدی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که میزان آلودگی هوا در کلانشهر تهران در چنین فصلی نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، گفت: هرچند باتوجه به اقدامات انجام شده از جمله توزیع بنزین استاندارد در شهرهای بزرگ و همچنین ارتقا کیفی خودروهای در حال تردد، آلودگی هوا در کشور و شهرهای بزرگ کاهش یافته است، اما نمی‌توان انتظار داشت که تهران در فصل سرد سال که موضوع وارونگی دما نیز خواهیم داشت با آلودگی هوا روبرو نشود.

وی افزود: بدون شک امسال نیز تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه خواهد بود، اما این آلودگی کاهش یافته و قابل قیاس با سالهای گذشته نیست.

رشیدی تصریح کرد: در سالهای 81 و 82 مهمترین عامل آلودگی هوای تهران بالا رفتن مقدار منواکسیدکربن در هوای شهر بود، اما امروز به دلیل ارتقا استانداردهای سوخت و نیز خودروهای کشور، مقدار این ماده در هوا کاهش یافته است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به این‌که آلودگی هوا در اولین روز آبان ماه با افزایش مواجه بود، گفت: مقدار تولید آلودگی هوا در تهران بالاست، به همین دلیل با سرد شدن هوا مقدار آلاینده‌ها نیز افزایش می‌یابد، اما به طور حتم با فعالیتهای صورت گرفته در زمینه مقابله با آلودگی هوا، تهران زمستان امسال آلودگی کمتری را تجربه خواهد کرد.


کد خبر 227977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =