تامین برق صنایع از طریق بورس انرژی در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از تامین برق صنایع از طریق بورس انرژی در آینده نزدیک خبر داد.

به  گزارش شان  به نقل از وزارت نیرو ، میرفتاح فتاح‌قره‌باغ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار کرد: پیشنهاد کردیم اگر دستورالعمل مشترکی بین وزارت نیرو ، شرکت بورس انرژِی و سازمان بورس اوراق بهادار تدوین و منویات هر سه طرف لحاظ شود می توان خرده فروشی برق را در کشور انجام داو ولی پیش از این باید خرید برق صنایع از بورس رونق بگیرد.

وی ادامه داد: یک طرف بورس انرژی عمدتا فروشندگان خصوصی و طرف دیگر خریداران یعنی شرکتهای توزیع هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: اگرچه شرکتهای توزیع از شرکتهای برق منطقه‌ای جدا شده‌اند اما ماهیت آنها به‌ صورت کامل خصوصی نیست و اگر زمانی سهام شرکتهای توزیع به‌طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود، می‌توانیم شاهد رونق بیشتر بورس انرژی باشیم.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی شده است تا خریداران خصوصی که بیش از پنج مگاوات مصرف دارند، ازطریق بورس انرژی برق موردنیاز خود را تامین کنند، گفت: به‌ دنبال این هستیم که مصرف‌کننده‌های عمده صنعتی که کالاهای‌شان در بورس عرضه می‌شود، برق خود را ازطریق بورس و با قیمت آزاد خریداری کنند.

میرفتاح فتاح‌قره‌باغ اظهارکرد: اگر صنایع برق خود را از بورس خریداری کنند، موجب کشف قیمت در بورس شده و بورس به حالت واقعی شدن نزدیک می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور تصریح کرد: کشف واقعی قیمتها به تصمیم‌گیرندگان در دولت و وزارت نیرو کمک می‌کند تا قیمت واقعی برق مشخص شود و براساس آن، برنامه‌ریزیهای صنعت انجام شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از آمادگی وزارت نیرو برای خرده‌فروشی برق در بورس انرژی خبر داد و یادآور شد: این کار تشویقی برای بخش خصوصی است که با احداث نیروگاه بتوانند کالای خود را با قیمت مناسب عرضه کنند.

کد خبر 227987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =