طرح جامع افزایش کمی و کیفی پالایشگاه کرمانشاه تعریف شد

طرح جامع افزایش کمی و کیفی تولیدات پالایشگاه کرمانشاه پس از مطالعات اولیه، به منظور بررسی و تعیین چشم انداز، به مشاور واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: در حال حاضر این شرکت 40 درصد سوخت استان کرمانشاه را تامین می کند.

صید محمد جمشیدی با بیان این که تولید بیشتر و صادرات فرآورده های نفتی اهدافی است که با اجرای طرح مذکور به آن دست می یابیم، افزود: هم اکنون این طرح در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد.

وی اظهار کرد: یک بار در سال 1384 مطالعات اولیه ای راجع به طرح جامع افزایش کمی و کیفی محصولات این شرکت انجام شد که بعلت گذشت زمان زیاد از آن طرح و تغییر شرایط، مطالعات باید به روز شود.

جمشیدی با اشاره به سیاست کلان وزارت نفت مبنی بر فاصله گرفتن از خام فروشی گفت: پالایشگاه کرمانشاه دومین پالایشگاه ساخته شده در کشور است که متاسفانه در روند توسعه و رشد نتوانست همگام با سایر پالایشگاههای کشور پیشرفت کند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پالایش نفت کرمانشاه بعنوان نهمین پالایشگاه تولید کننده فرآورده نفتی، 40 درصد فرآورده های مورد نیاز استان کرمانشاه را تامین می کند.

جمشیدی به تولید فرآورده های نفت سفید، نفت کوره ، بنزین و ... در این پالایشگاه اشاره و اظهار کرد: فرآورده های ویژه ای نظیر خوراک کارخانجات و صنایع پتروشیمی نیز در این پالایشگاه تولید می شود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه همچنین با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در باره جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر توانسته ایم با تلاش فراوان از وضعیت وابستگی کالایی خارج و بسیاری از اقلام را در داخل بسازیم.

به گفته این مقام مسئول پالایشگاه کرمانشاه روزانه 20 هزار بشکه نفت را به فرآورده های نفتی مختلف تبدیل می کند.

کد خبر 227991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =