تاسیسات نفتی لیبی تحت کنترل دولت مرکزی است

وزیر کشور لیبی، دیروز (جمعه 9 آبان ماه) گفت: پایانه ها و تاسیسات نفتی لیبی در امنیت و تحت کنترل دولت مرکزی قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربیا، عمر السنکی در بازدید از پایانه البریقه در شرق لیبی اعلام کرد: این دیدار به منزله یک پیام بین المللی برای همه جهان و لیبی به شمار می رود، و پیامش این است که کنترل میدانها و پایانه های نفتی کشور در اختیار دولت مرکزی قرار دارد.

پایانه البریقه، به تازگی شاهد در گیریهایی میان دولت و شبه نظامیان مسلح برای سیطره براین پایانه بوده است.

هم اکنون لیبی حداقل روزانه 800 هزار بشکه نفت خام تولید می کند که چهار بار بیشتر از مقدار تولید نفت خام  پنج ماه پیش این کشور در زمان پایان یافتن در گیریهاست.

لیبی که یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، پس از برکناری معمر القذافی تاکنون نتوانسته است شرایطی پایدار در صنعت نفت خود برقرار کند.

صنعت نفت این کشور در سالهای گذشته شاهد تظاهرات گسترده، اعتصابهای سراسری و تصرف میدانها و پالایشگاهها به وسیله گروههای شورشی بوده است.

در تاریخ ١٠ آوریل 2014 نیز شرکت ملی نفت لیبی از پایان بحران در پایانه های نفتی الحریقه و الزویتینه در شرق این کشور خبر داده بود.

بر اساس گزارش رئیس کمیته بودجه لیبی، کاهش صادرات نفت سبب شده است دولت این کشور در بودجه امسال، با کسری ٤٠ میلیارد دلاری روبرو شود. 

 

 

کد خبر 228000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =