بازرسی 6 هزار کیلومتر از خطوط لوله نفت و فرآورده

تاکنون بیش از 10 هزار کیلومتر از خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده نفتی با بهره گیری از پیگ هوشمند بازرسی شده و 6 هزار کیلومتر دیگر نیز در حال بازرسی است.

به گزارش خبرنگار شانا رئیس مهندسی خوردگی خطوله لوله و مخابرات نفت گفت: این 6 هزار کیلومتر در دو فاز از سوی دو پیمانکار بصورت همزمان در حال اجراست.

سیامک سیف همچنین از تدوین سند راهبردی مهندسی خوردگی در صنعت نفت در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این سند نشان دهنده اهمیت موضوع خوردگی در خطوط لوله است.

وی با بیان این که در حال حاضر به همت متخصصان داخلی با حداکثر ظرفیت در حال انتقال نفت خام و فرآورده های حیاتی و مورد نیاز مردم از طریق خطوط لوله هستیم، تصریح کرد: در این شرکت واحد خدمات مهندسی خوردگی با استفاده از روشهای مختلف نگهداری شامل پوشش مناسب خطوط، سیستم حفاظت کاتدی athodic Protection ، پیکرانی هوشمند و ... امکان خرابی خطوط را به حداقل می رساند.

وی در تشریح روش پیگ هوشمند گفت: معمولا خطوط انتقال نفت خام و فرآورده در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس در زیر زمین و در مسافتهای طولانی قرار دارد که با استفاده از پیگهای هوشمند می توان بصورت Real Time و دقیق عیبها و نشتیهای این لوله ها را یافته و از هدر رفت سرمایه های ملی و خطرات زیست محیطی جلوگیری کرد.

به گفته این مقام مسئول، انتقال نفت خام و فرآورده نیازمند کنترل و نظارت مستمر همه واحدها است.

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: پروژه پیگرانی ٦٥٠٠ کیلومتر از خطوط انتقال نفت و فرآورده نفتی که امسال در دستور کار قرار گرفته است که در دو سال آینده به پایان خواهد رسید.

کد خبر 228002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =