سوددهی اکسون موبیل آمریکا افزایش یافت

مدیرعامل شرکت چندملیتی نفت و گاز اکسون موبیل آمریکا روز جمعه (نهم آبان ماه) از افزایش سه درصدی سود این شرکت در سه ماه سوم سال 2014 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که بهبود بازده فعالیتهای اکسون موبیل در حوزه پالایش و مواد شیمیایی سبب افزایش سه درصدی و بیش از انتظار سود این شرکت در سه ماه سوم سال جاری شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام اکسون موبیل پیش از آغاز معاملات بازار با 1.4 درصد افزایش به 95 دلار و 75 سنت در هر سهم رسید. 

تیلرسون در این بیانیه تصریح کرد: آمارهای سه ماهه اکسون موبیل نشاندهنده توانایی طرح یکپارچه سازی تجارت ما است.

به گفته وی، طرح یکپارچه سازی فعالیتهای اکتشافی و تولیدی، پالایش و مواد شیمیایی این شرکت صرف نظر از نوسانات بازار، زمینه مزیتهای رقابتی را ایجاد می کند.

سود اکسون موبیل در سه ماه سوم سال جاری به 8.07 میلیارد دلار معادل یک دلار و 89 سنت در هر سهم رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. سود این شرکت در سه ماه سوم 2013 میلادی 7.87 میلیارد دلار معادل یک دلار و 79 سنت در هر سهم بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که سود سه ماهه اکسون موبیل به یک دلار و 71 سنت در هر سهم برسد.

به گفته دفتر اکسون موبیل در شهر ایروینگ تگزاس، تولید نفت و گاز 4.7 درصد کاهش یافته است و این شرکت تولید چهار میلیون بشکه معادل نفت در روز را تا پایان سال حفظ می کند.

سود فعالیتهای پالایشی اکسون موبیل از 592 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 2013 میلادی به 1.024 میلیارد دلار در مدت مشابه سال جاری رسید.

سود واحد مواد شیمیایی این شرکت نیز با 17 درصد افزایش نسبت به پارسال به 1.2 میلیارد دلار رسید. 

بنا بر این گزارش، فعالیتهای اکتشافی و تولیدی اکسون موبیل در اثر افت قیمتهای نفت با 4.4 درصد کاهش به 6.4 میلیارد دلار رسید.

کد خبر 228007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =