برنامه کونوکوفیلیپس برای کاهش هزینه ها در سال 2015

مدیرعامل کونوکوفیلیپس آمریکا روز پنجشنبه (هشتم آبان ماه) از برنامه این شرکت برای کاهش بودجه بندی سرمایه ای در سال 2015 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ریان لانس روز پنجشنبه با اشاره به بودجه بندی سرمایه ای 16 میلیارد دلاری برای سال آینده، اعلام کرد که با تداوم افت قیمتهای نفت خام، سرمایه گذاری این شرکت در بعضی مناطق کمتر توسعه یافته از جمله حوزه پرمین و کانادای غربی متفاوت خواهد بود.

لانس تصریح کرد: سرمایه ما در پروژه های بزرگ از سال 2015 میلادی کاهش می یابد. این شرکت با توجه به شرایط انعطاف پذیری زیادی برای افزایش یا کاهش سرمایه خود دارد.

وی افزود که برنامه ما برای کاهش بودجه تأثیری بر توانایی شرکت در تحقق اهداف خود برای رشد سالانه تولید از سه درصد به پنج درصد نمی گذارد.

به گفته دفتر این شرکت در هوستون، هدف کونوکوفیلیپس داشتن مخارجی معادل 16.7 میلیارد دلار است.   

کونوکوفیلیپس همانند بسیاری از شرکتهای نفت و گاز دیگر در حفاری ذخایر شیل آمریکا فعالیت دارد. چاههای این میدانها سودآوری بیشتری دارند و دستیابی به رشد پیوسته تولید در آنها آسانتر است.

این شرکت در ماه اوت از افزایش سوددهی در سه ماه دوم امسال خبر داده بود. درآمد این شرکت در مدت یاد شده به 2.08 میلیارد دلار معادل یک دلار و 67 سنت در هر سهم رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشت. 

تولید کونوکوفلیپس در حوزه ایگل فورد شیل در تگزاس جنوبی و حوزه باکن شیل در داکوتای شمالی در سه ماه دوم سال جاری ٣٨ درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 228012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =