اجرای آزمایشی طرح کارت انرژی در منطقه قشم بررسی شد

پیشنهاد اجرای پایلوت طرح کارت انرژی در منطقه آزاد قشم در دومین هم اندیشی این طرح مطالعاتی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا،  دومین جلسه هم ‌اندیشی طرح مطالعاتی کارت انرژی در شرکت بهینه ‌سازی مصرف سوخت برگزار و طی آن، پیشنهاد اولیه اجرای پایلوت این طرح در منطقه آزاد قشم بررسی شد.

این پیشنهاد با عنوان کارت سبز یا کارت نور از سوی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مطرح شد و در این جلسه با حضور مشاور وزیر نفت، مدیر عامل شرکت بهینه‌ سازی مصرف سوخت، معاون اقتصادی دبیرخانه مناطق آزاد، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، رئیس پژوهشگاه نیرو، مدیر سامانه‌های سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، رئیس انجمن بهینه ‌سازی مصرف انرژی و جمعی از مشاوران و صاحبنظران حوزه انرژی بررسی شد. 

پیش از این نیز در نخستین جلسه هم اندیشی طرح مطالعاتی کارت انرژی، پیشنهاد اجرای پایلوت این طرح در مناطق آزاد قشم و ارس مطرح شده بود.

مطالعات تکمیلی طرح کارت انرژی با همکاری پژوهشگاه نیرو و با تشکیل کارگروه فرعی با حضور افراد ذیربط از جمله نماینده شرکت بهینه ‌سازی مصرف سوخت انجام و تبعات و آثار اجتماعی و سایر موارد فنی و اقتصادی و زیست محیطی طرح بررسی می شود به نحوی که قابلیت تعمیم به کل کشور را داشته باشد.

طرح مطالعاتی کارت انرژی ایده ‌ای‌ست که متناسب با الگوی مصرف انرژی برای هر فرد اعتباری در قالب کارت انرژی در نظر گرفته می ‌شود تا هر فرد بتواند به کمک آن مصارف انرژی خود را مدیریت کند. در این طرح پیشنهادی، میزان اعتبار باقیمانده در کارت با انجام صرفه ‌جویی‌ها، به شکل اعتبار باقی می ‌ماند تا برای امور مربوطه بکار رود.



کد خبر 228033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =