۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
  • کد خبر: 228133
ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه دوبرابر می شود

با اجرای طرح افزایش جامع کمی و کیفی، ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه دوبرابر و به 40 هزار بشکه در روز می رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: با اجرای این طرح در گام نخست علاوه بر افزایش ظرفیت پالایشگاه، تولید نفت کوره آن نیز به میزان 23 درصد حجمی کاهش می یابد و هدف تولید با استاندارد بالا مد نظر قرار می گیرد.

سیدمحمد جمشیدی افزود: همچنین در این مرحله واحدهای تقطیر در خلا و FCC نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که در مرحله دوم نیز تولید نفت کوره به میزان 16 درصد حجمی کاهش می یابد، ادامه داد: واحد BITUMEN BLOWING نیز احداث خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در مرحله سوم از این طرح علاوه بر اعمال موارد قبلی تولید نفت کوره به میزان 5 درصد دیگر نیز کاهش می یابد و واحد RFCC نیز ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون در این شرکت روزانه 100 هزار لیتر گاز مایع، 750 هزار لیتر بنزین معمولی، 450 هزار لیتر نفت سفید، 750 هزار لیتر نفت گاز و یک میلیون و 300 هزار لیتر نفت کوره تولید می شود.

وی از پنتان، هگزان، حلال 402 و 404 به عنوان محصولات فرعی این شرکت نام برد و افزود: همه این محصولات در صنعت بویژه پتروشیمی کاربرد دارند که با انجام کامل طرح به نسبت افزایش خوراک، تولید آنها نیز رشد خواهد کرد.

به گفته وی، سوخت هواپیما نیز یکی دیگر از محصولات تولیدی این شرکت محسوب می شود.

جمشیدی پیشتر با بیان این که هم اکنون این طرح در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد، به خبرنگار شانا گفته بود:  یک بار در سال ١٣٨٤ مطالعات اولیه ای راجع به طرح جامع افزایش کمی و کیفی محصولات این شرکت انجام شد که به دلیل گذشت زمان زیاد از آن طرح و تغییر شرایط، مطالعات باید روزآمد شود.

کد خبر 228133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =