مسئولان گرجی از انتقال گاز ایران استقبال کردند

با استقبال مسئولان گرجستانی از انتقال گاز ایران به این کشور، معاون وزیر انرژی گرجی‌ها با سفر به تهران، زمینه‌های تحقق این امر را بررسی خواهد کرد.

روح‌اله بیگی ئیلانلو، عضو هیئت‌رئیسه گروه دوستی و پارلمانی ایران و گرجستان صبح امروز ( چهارشنبه، ۱۴ آبان ماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی ایران به گرجستان،‌ گفت: پیشنهادهای حوزه انرژی هیئت ایرانی مانند پتروشیمی، پالایشگاه و انتقال گاز برای مسئولان گرجستانی بیش از مسائل دیگر جذابیت داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بابیان این‌که در میان مباحث مربوط به انرژی، موضوع انتقال گاز مورد استقبال قرار گرفت، افزود: ادامه رایزنی‌ها با سفر معاون وزیر انرژی گرجستان پیگیری می‌شود.

این نماینده مجلس، سفر آینده معاون وزیر انرژی گرجستان به کشورمان را زمینه‌ساز حضور وزیر انرژی این کشور در ایران قلمداد کرد و افزود: در صورت رضایت طرفین، به سمت انعقاد تفاهم‌نامه حرکت می‌کنیم.

بیگی ئیلانلو، پیشنهادهای هیئت پنج نفرِ پارلمانی ایران را جذاب ارزیابی کرد و گفت:  استقبال از پیشنهادهای هیئت ایرانی چشمگیر بود.

وی درباره سطح رایزنی‌ها نیز گفت: با رئیس و نایب‌رئیس مجلس گرجستان، وزیر اقتصاد و انرژی، فرهنگ و رئیس کمیسیون امنیت ملی و دفاعی گرجستان به‌صورت جداگانه ملاقات و مذاکراتی داشتیم.

بر پایه این گزارش،  موید حسینی صدر، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان دیدار کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: سرمایه‌گذاریهای بلندمدت و کلان ایران در گرجستان مانند، احداث خط لوله، گاز، ساخت نیروگاه‌های برق-آبی، ساخت پالایشگاه از زمینه‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی است که با همکاری مقامات گرجی می‌توان به ساماندهی و اجرای آنها پرداخت.

بر این اساس، کاخا کالادز وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان نیز در جریان این دیدار با اشاره به این‌که ایران از کشورهای غنی در حوزه انرژیهای فسیلی است، گفت: به‌یقین همکاری با ایران در بخش انرژی موردعلاقه گرجستان است و کشورش آمادگی کامل برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی در این مورد را دارد.

وی افزود: تولید برق با انرژی باد، واردات گاز از ایران به گرجستان و همکاری در زمینه‌های لازم در دو کشور برای توسعه همکاریها در آنها فراهم است.

وی در پایان ابراز آمادگی کرد در خصوص توسعه همکاریها در بخش انرژی با همتایان ایرانی خود دیدار و گفتگو کند.

کد خبر 228155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =