محدودیت گازرسانی به صنایع و نیروگاهها زمستان کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از کاهش محدودیت گازرسانی به بخشهای صنایع و نیروگاهی در زمستان امسال با افزایش ظرفیت تولید گاز کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: در حال حاضر 85 درصد گاز کشور در مجتمع پارس جنوبی که شامل چند پالایشگاه است، همچنین شرکتهای پالایش گاز فجر جم و پارسیان تولید می شود.

حمیدرضا عراقی افزود: با توجه به حساسیت این مجموعه از پالایشگاهها، در بازدید از آنها، از نزدیک در جریان فعالیتها و برنامه ریزی این شرکتها برای تامین گاز زمستان امسال قرار گرفتیم.

کاهش زمان تعمیرات اساسی با وجود افزایش حجم عملیات

وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، زمان تعمیرات اساسی شرکتهای پالایشی در سال جاری کاهش یافته است، افزود: با وجود افزایش حجم عملیاتی در این پالایشگاه ها، توانستیم زمان تعمیرات اساسی را کاهش دهیم.

عراقی تاکید کرد: شرکتهای پالایش گاز با انجام تعمیرات اساسی آمادگی فرآورش گاز را در فصل زمستان با تمام ظرفیت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: از ابتدای امسال شاهد افزایش تولید گاز در بخش بالادستی بودیم و تا پایان سال نیز تولید گاز افزایش خواهد یافت.

کاهش محدودیت در بخشهای صنایع و نیروگاهی

وی با بیان این که با افزایش تولید انتظار می رود بتوانیم گاز بیشتری به نیروگاهها و صنایع تحویل دهیم، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید گاز، شاهد کاهش محدودیت در این بخشها نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

افزایش 7.7 میلیارد متر مکعب تحویل گاز به نیروگاهها

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 7.7 میلیارد متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاهها تحویل شد و از مصرف معادل همین میزان سوخت مایع در نیروگاهها جلوگیری شد.

عراقی ادامه داد: افزایش حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور در بازه زمانی یاد شده، 5 میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در این بازدید، جلساتی با مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی نیز برگزار شد و برنامه هایی برای هماهنگی بیشتر شرکتهای پالایشی با بالادست تعریف شد.

وی اظهار کرد: اختیاراتی به پالایشگاهها داده شد تا با همکاران خود در بالادست در زمینه عملیات، بتوانند هماهنگ شوند و مسائل را سریعتر حل کنند.

به گفته عراقی، بر اساس این اختیارات، از این پس هماهنگیهای عملیاتی و بهره برداری در شرکتهای پالایشی انجام می شود و مسائل استراتژیک و مواردی که نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد در ستاد وزارت نفت تصمیم گیری می شود. 

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به همراه اعضای هیئت مدیره این شرکت، در برنامه 2 روزه از پالایشگاههای گاز پارس جنوبی، پارسیان، فجر جم، خط ارتباطی فاز ١٢ به خط پنجم سراسری و ... بازدید کرد.

کد خبر 228167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =