تولید بنزین یورو 4 پالایشگاه کرمانشاه به 2.3 میلیون لیتر می رسد

با اجرای کامل طرح جامع کیفی و کمی پالایشگاه کرمانشاه، روزانه بیش از دو میلیون و 305 هزار بشکه در روز بنزین یورو 4 در این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در این باره به خبرنگار شانا گفت: هم اکنون در این شرکت روزانه ١٠٠ هزار لیتر گاز مایع، حدود ٧٥٠ هزار لیتر بنزین معمولی، ٤٥٠ هزار لیتر نفت سفید، ٧٥٠ هزار لیتر نفت گاز و یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر نفت کوره تولید می شود.

صیدمحمد جمشیدی با بیان این که افزایش تولید بنزین این پالایشگاه در سه مرحله انجام می شود، افزود: تولید بنزین در مرحله اول به یک میلیون و 780 هزار لیتر، در مرحله دوم نزدیک به یک میلیون و 800 هزار لیتر و در مرحله سوم به بیش از دو میلیون و 305 هزار لیتر می رسد.

وی با بیان این که کیفیت بنزین تولیدی و همه محصولات شرکت پس از اجرای کامل طرح به یورو 4 ارتقا می یابد، تصریح کرد: تولید محصولات فرعی این شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته جمشیدی با اجرای طرح افزایش جامع کمی و کیفی، ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه دوبرابر و به ٤٠ هزار بشکه در روز می رسد.

او پیشتر با بیان این که هم اکنون این طرح در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد، به خبرنگار شانا گفته بود: یک بار در سال ١٣٨٤ مطالعات اولیه ای راجع به طرح جامع افزایش کمی و کیفی محصولات این شرکت انجام شد که به دلیل گذشت زمان زیاد از آن طرح و تغییر شرایط، مطالعات باید روزآمد شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامهای زیست محیطی و پژوهشی شرکت اشاره کرد و گفت: استفاده از دستگاه سانتریفیوژ به منظور بازیافت سوخت مایع از لجن ته مخازن و تصفیه مواد آلوده باقیمانده به روش بیولوژیکی نخستین بار در این شرکت انجام شده است.

او به خرید دستگاه آنالایزر برای آب خروجی از واحد تصفیه پساب به منظور کنترل هر چه بیشتر در قسمت پساب اشاره کرد و گفت: این پروژه در سال گذشته در شرکت انجام شد و هم اکنون محیط زیست می تواند به صورت آنلاین داده های پساب را پایش کند.

به گفته وی یک دستگاه آنالایزر گازهای آلاینده خروجی از دودکش کوره مادر نیز در حال خرید است.

کد خبر 228253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =