ضرورت سرمایه گذاریهای جدید برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

مشارکت بانکها و سرمایه گذاریهای جدید سبب ایجاد تحولی بزرگ در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد:  صنعت پتروشیمی ایران درمسیرجدید توسعه خود نیازمند عزم ملی برای رسیدن به هدفهای پیش بینی شده است و دراین راستا برای جذب و هدایت سرمایه های جدید برای توسعه پتروشیمی باید با تعامل و همکاری بیشتری به فعالیت پرداخت و بخش خصوصی توانمند ایرانی باید مشارکت بیشتری در سرمایه گذاری ایفا کند.

محمد حسن پیوندی افزود: صنعت پتروشیمی اکنون محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و با تمام بخشهای صنعت در ارتباط است و سرازیر کردن منابع به سوی تولید و جلوگیری از هدر روی منابع ملی می تواند منجر به جهش دوم صنعت پتروشیمی شود.

وی تصریح کرد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی است و با توجه به این که از خام فروشی جلوگیری می کند از ارزش افزوده بالایی نیز برخوردار است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: باید این مطلب را پذیرفت که زنجیره پتروشیمی با وجود توسعه بالادست در بخشهای پایین تر به صورت متقارن رشد نکرده و باید در این زنجیره بازنگری شود تا صنعت پتروشیمی ایران از خام فروشی فاصله گرفته و به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی حرکت کند.

پیوندی اظهار کرد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به عنوان یک راهبرد دربرنامه های آینده توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر همکاری بانکها و سرمایه گذاری های جدید می تواند تحولی بزرگ را در توسعه صنایع تکمیلی در کنار بخش بالادستی به همراه آورد.

وی ادامه داد: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش می تواند درآینده، صنعت پتروشیمی کشورمان را درزمره برترین قدرتهای پتروشیمی جهان قرار دهد.

کد خبر 228349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =