محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا عرضه نخواهد شد

محصولات پتروشیمی طبق مصوبه های موجود همچنان در بورس کالا عرضه می شود.

به گزارش شانا، رئیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی افزود: خبر منتشر شده مبنی بر خروج 20درصد محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران نادرست است.

رضا محتشمی پور ادامه داد: همزمان با اجرای دستورعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی اکنون معامله‌ها در بورس کالا به تعادل رسیده و شفاف است.

وی ادامه داد: نحوه عرضه محصولات پتروشیمی هیچگونه تغیری نکرده است و کماکان عرضه ها طبق مصوبه وزارت صنعت در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، معامله‌های پلیمری و شیمیایی در بورس کالا روند قابل قبولی دارد که در این مسیر، افزایش حجم عرضه‌ها، منطقی‌تر و شفاف‌تر شدن بازار، حذف واسطه‌گری و آزادی عمل بیشتر برای مصرف‌کننده واقعی در بورس کالا مهم‌ترین دستاوردهای دستور عمل وزارت صنعت است.

براساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیرعامل بورس کالای ایران، در مورخ ١٢ تیرماه ٩٣ آمده است: پیروجلسه نهم تیرماه 1393 شورای عالی بورس و حسب نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و جلوگیری از دلالی و واسطگی، و ملاحظه درصدی تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می‌شود: معادل ریالی ارز آزاد * 95 درصد * میانگین قیمت فوب خلیج فارس = قیمت پایه در بورس؛ باتوجه به تعدیل نرخهای پایه و همچنین به منظور رصد کردن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.

در تبصره این ابلاغیه آمده است: در صورتی‌که محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه‌کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.

کد خبر 228440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =