آماده همکاری با وزارت نفت برای تولید برق هستیم

شرکت مپنا آمادگی دارد تا در طرح جمع آوری گازهای همراه با هدف تولید برق با وزارت نفت همکاری کند.

عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: طرح جمع آوری گازهای همراه و در پی آن صادرات برق که از سوی وزارت نفت اعلام شده است می‌تواند توان صادراتی صنعت برق ایران را افزایش دهد و در صورتی که از شرکت مپنا برای مشارکت و حضور در طرحهای در دست اقدام درخواست همکاری شود آماده همکاری و تعامل هستیم.

وی افزود: شرکت مپنا به دلیل زیرساختهای موجود آماده گسترش همکاریهای خود با شرکتهای تابعه وزارت نفت است و می‌توانیم بیش از توان کنونی در توسعه صنعت نفت و نیز برق کشور نقش آفرین باشیم.

علی آبادی ادامه داد: تجمیع گازهای همراه و پالایش آن برای تولید برق با همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو می‌تواند منجر به جهش بسیار خوبی در تولید برق کشور شود و کاهش تلفات و جلوگیری از خام‌فروشی به عنوان یک راهبرد ملی مورد توجه تمام مسئولان نظام است.

وی با بیان این‌که متاسفانه واردات توربین‌های دست دوم به کشور روندی پرشتاب یافته است گفت: این توربین‌ها که در صنعت نفت و نیز برق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد با راندمان 20 درصد وارد کشور شده و می‌تواند خطری جدی برای صنایع مورد اشاره باشد.

مدیرعامل مپنا اظهارکرد: این توربین‌ها از طریق چین و نیز چند کشور دیگر وارد می‌شود و با توجه به این‌که کشورمان از نظر ساخت توربین با بالاترین استانداردهای بین‌المللی صاحب فناوری شده است ، واردات می‌تواند چالشهای عمده‌ای را به همراه داشته باشد.

کد خبر 228523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =