صادرات محصولات پتروشیمی ایران 18 درصد افزایش یافت

میزان صادرات پتروشیمی ایران در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به ایجاد گشایشهایی در صدور محصولات پتروشیمی کشور از زمان توافق اولیه ایران و کشورهای 5+1 تصریح کرد: هم اکنون صادرات محصولات پتروشیمی روند رو به رشدی را طی می کند.

افخمی راد ادامه داد: در صورت لغو تحریمهای باقیمانده و برطرف شدن موانع موجود در زمینه نقل و انتقال پول در صنعت نفت و پتروشیمی با توجه به ظرفیتهای موجود قطعا در آینده شاهد حضور بیشتر ایران در بازارهای جهانی خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی، صنعتی ارزش آفرین در کشور به شمار می آید، گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از خام فروشی نفت و گاز در کشور توسعه روزافزون این صنعت است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  افزود: باید با تضمین استمرار تامین ماده اولیه مورد نیاز این صنایع‌، صادرات محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم.

به گزارش شانا، تحریم صنعت پتروشیمی یکی از پیچیده ترین تحریمهای اقتصاد ایران است که درآمدهای غیرنفتی ایران را هدف قرار داده است. اگرچه صنعت نفت ایران پیش از این، درگیر تحریم تجهیزات و منابع مالی بوده، اما این نخستین‌بار است که فروش محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای خارجی به بهانه سهم دولت از برخی واحدهای پتروشیمی، به‌طور مستقیم مورد تحریم قرار می‌گیرد.

 

 

کد خبر 228812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =