یک مقام مسئول: منشا آلودگی هوای تهران کیفیت سوخت خودروها نیست

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش آلاینده ها در تهران، کیفیت سوخت توزیعی در پایتخت را استاندارد اعلام کرد و گفت: منشا آلودگی هوای تهران بجز سوخت، خودرو، منازل، صنایع و نیروگاههاست.

یوسف رشیدی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار شانا درباره احتمال دستکاری در ارائه آمار و اطلاعات مربوط به میزان آلایندگی هوای تهران گفت: تمامی اطلاعات دستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران رایانه‌ای است و خطاهای انسانی در آن نقش ندارند.

وی ادامه داد: اطلاعات دستگاههای سنجش آلودگی هوا محرمانه نیست و ما می‌توانیم نسخه چاپی چنین اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار دهیم، نمایندگان مجلس که جای خود دارند.

رشیدی منشا آلودگی هوای تهران را خودروها، منازل، صنایع، نیروگاهها و غیره دانست و تصریح کرد: با انجام منظم معاینه فنی خودروها می‌توان شدت آلودگی هوا را کاهش داد، سوخت توزیعی تهران استاندارد است، اما کیفیت بنزین استاندارد در خودروهای غیر استاندارد کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که تولید آلودگی هوا در شهر تهران بالاست، گفت: در 15 سال گذشته وقتی حرف از آلودگی هوا به میان می‌آمد همگان منشا این آلودگی را افزایش پارامتر منواکسید کربن می‌دانستند، اما امروز به دلیل رعایت استانداردسازی در سوخت و خودروها، موضوع افزایش منواکسید کربن در هوا به حاشیه رانده شده است.

وی افزود: کاستن از آلودگی هوا به برنامه‌‌ریزی دراز مدت نیاز دارد.

کد خبر 228885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =