۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
  • کد خبر: 229147

در پی کاهش نزدیک به 25 درصدی قیمت نفت خام طی پنج ماه گذشته، موسسه گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را از قیمت نفت در سال 2015 کاهش داد.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، این بانک سرمایه‌گذاری آمریکا اعلام کرده است که افزایش تولید باعث خواهد شد که عرضه از تقاضا سبقت گیرد. ارقام جدید بر قیمت پایه نفت خام برنت فشار بیشتری را تحمیل کرده است و همزمان اغلب موسسات، پیش‌بینی خود را از آینده قیمت نفت به دلیل کند شدن رشد اقتصادی جهان و تقویت قیمت دلار و عرضه فراوان، کاهش داده‌اند.

به گزارش رویترز، تحلیلگران موسسه گلدمن در گزارشی که اواخر روز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرده‌اند که انتظار دارند قیمت پایه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در فصل نخست سال 2015 به بشکه‌ای 75 دلار کاهش یابد و قیمت نفت خام برنت به بشکه‌ای 85 دلار. این موسسه در پیش‌بینی قبلی خود هر یک از این دو قیمت را 15 دلار بیشتر از این اعلام کرده بود.

در این گزارش همچنین آمده است که قیمت نفت هام وست تگزاس اینترمدیت در فصل دوم سال 2015 به بشکه‌ای 70 دلار و قیمت نفت خام برنت به بشکه‌ای 80 دلار کاهش خواهد یافت، چون عرضه تا پیش از بازگشت به سطح فصل نخست، افزایش خواهد یافت. این پیش‌بینی با پیش‌بینی پل هرسنل کارشناس نفتی در تناقض است.

یک هفته پیش هرسنل و تیمش پیش‌بینی خود را از قیمت نفت خام برنت در فصل نخست سال آینده میلادی، 5 دلار نسبت به پیش‌بینی قبلی خودکاهش داده بودند. گلدمن اعلام کرده است که انتظار می‌رود تولید در خارج از اوپک با پیشتازی برزیل و حفاری در خلیج مکزیک افزایش یابد.

کد خبر 229147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =