الزام شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس به رعایت استانداردهای محیط زیست

شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس موظف به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند، در غیر این صورت این سازمان بر اساس قانون اقدامهای لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در جلسه شورای مدیران این سازمان خواستار رعایت استانداردهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست از سوی شرکتهای مستقر در منطقه شد و افزود: دامنه برخی از خطرات در این عرصه قابل پیش بینی نیست و لازم است شرکت های مستقر در منطقه با بکارگیری الزامات استاندارد زیست محیطی و رعایت مسائل فنی اطمینان حاصل کنند که در شرایط عادی هیچگونه آسیب، حادثه و ضرری برای افراد و محیط زیست در پی نخواهد داشت.

یوسفی تاکید کرد:سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان یک سازمان حاکمیتی در منطقه با شرکتهایی که این استانداردها را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه این جلسه با بیان این که با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، تمام منابع در آمدی سازمان  صرف توسعه زیرساختهای منطقه خواهد شد، گفت: از زمان عهده دار شدن مسئولیت سعی بر این بوده که برنامه ریزیها به گونه ای باشد تا تکیه سازمان صرفاً بر اساس بودجه دولتی نباشد تا بتوانیم همانند سایر مناطق آزاد و ویژه کشور از محل اخذ تعرفه های هزینه خدمات، بودجه طرحها و پروژه های مورد نظر را تامین کنیم.

یوسفی  افزود: سازمان منطقه ویژه پارس با ارایه این پیشنهاد و تصویب آن در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، تمام درآمدهای سازمان را صرف توسعه و عمران منطقه خواهد کرد که با تحقق این امر  شاهد تغییر چهره و رشد سطح خدمات در منطقه صنعتی خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه تصریح کرد: از مهمترین مزیتهای این امر معافیت از مالیات است و این ابتکار در ارایه این پیشنهاد و اخذ مصوبه در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران برای نخستین بار محقق شده  که امیدواریم  سر آغاز خدمات اساسی در منطقه باشد.

کد خبر 229204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =