تصویب دستورالعمل راه اندازی شهرک های صنعتی خصوصی در کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از تصویب دستورالعمل راه اندازی شهرکهای صنعتی خصوصی در کشور خبر داد.

به گزارش شانا، محمدعلی سیدابریشمی درگردهمایی معاونان عمران و محیط زیست شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور در بندرعباس اظهار کرد: شهرکهای صنعتی خصوصی می تواند در رشد صنعتی کشور به سازمان کمک کنند و ما از ایجاد این شهرکها حمایت می کنیم.

وی به کیفی سازی شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: اولویت سازمان کیفی سازی شهرکهای صنعتی است و فاز های بعدی باید با مطالعه و کار کارشناسی آغاز شود.

سید ابریشمی تاکید کرد: شرکتهای استانی به دنبال اخذ اسناد مالکیت شهرکها و اسناد تفکیکی واحدهای صنعتی باشند تا صنعتگران در سرمایه گذاریهای با مشکلی روبرو نباشند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان این که مشکلات راه اندازی یک شهرک یا ناحیه صنعتی بیش از توسعه آن است تصریح کرد: مدیران باید از به هدر رفتن سرمایه های ملی در شهرکهای صنعتی جلوگیری نمایند تا هرچه سریعتر به توسعه صنعتی دست یابیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در ایجاد شهرکهای جدید صنعتی باید مکان سنجی و مکان یابی به خوبی انجام شود و این شهرک در بهترین موقعیت و شرایط جغرافیایی راه اندازی شود.

سیدابریشمی با اشاره به واگذاری شهرکهای صنعتی به شرکتهای خدماتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید تمام زیرساختهای شهرکهای صنعتی حتی تصفیه خانه فاضلاب از سوی شرکت های استانی آماده و سپس واگذار شود و شرکتهای استانی فقط نقش ناظر داشته باشند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، کمبود آب را یکی از مشکلات واحدهای صنعتی کشور عنوان کرد و افزود: یکی از راه های جبران کمبود آب استفاده از پساب فاضلاب صنعتی و شهری برای انجام فعالیتها و فضای سبز شهرک های صنعتی است.

سیدابریشمی با بیان اینکه مسئولیت واحدهای صنعتی 11 منطقه ویژه کشور به این سازمان واگذار شده است. خواستار تهیه کتابچه شناسایی این واحدهای مستقر در مناطق ویژه شد.

 این گزارش می افزاید: علینقی قدس معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی کشور گفت: کارشناسان استانها نظارت جدی و دقیق برکار واحدهای صنعتی داشته باشند.

به گفته قدس، صدور مجوزها،واگذاری ها باید با رعایت قانون باشد.

معاون عمران و محیط زیست سازمان ادامه داد: از ایجاد شرکتهای خدماتی در شهرک های صنعتی کشور استقبال و حمایت می کنیم و شرکتهای استانی نیز به بدنبال راه اندازی این شرکتها باشند.

وی با بیان این که برای ساخت و سازها، حریم ها باید رعایت شود، برنظارت دقیق کارشناسان شرکتهای استانی در اجرای پروژه ها در شهرکهای صنعتی تاکید کرد.

کد خبر 229205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =