قیمت نفت در بودجه سال آینده بین 70 تا 80 دلار است

پیش بینی دولت برای تعیین قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال آینده بین 70 تا 80 دلار بوده و در این راستا 8 سناریو تهیه شده است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز(چهارشنبه 28 آبان ماه) پس از پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره برنامه ریزی کشور در صورت تداوم تحریمها گفت: از دستگاه‌های دیگر خبر ندارم، اما معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری که در قواره سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است برای سناریوی بدبینانه، هم بودجه و هم برنامه دارد.

وی افزود: برای ادامه روند موجود و وضع خوش بینانه نیز نیاز به برنامه است که آن برنامه را هم تهیه کرده‌ایم، چراکه با این شرایط ده‌ها میلیارد دلار وارد اقتصاد کشور می‌شود و باید بدانیم که چگونه می‌خواهیم به نحو شایسته آن را مدیریت کنیم تا بیشترین اثربخشی را برای رشد اقتصادی و رفاه مردم داشته باشد.

قیمت هر بشکه نفت در بودجه 94 بین 70 تا 80 دلار است

نوبخت در ادامه به قیمت نفت در بودجه سال آینده اشاره و تصریح کرد: پیش بینی ما برای قیمت هر بشکه نفت برای سال آینده بین 70 تا 80 دلار است، در این راستا 8 سناریو تهیه کردیم و آثار انتخاب هر یک از قیمتهای بشکه نفت بین 70 تا 80 دلار را در نظر گرفتیم و این را هم می‌دانیم که در سال آینده بین دو و نیم تا سه درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت و تورم حدود 14 درصد خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ادامه داد: به هر ترتیب ما به دنبال یک عدد مطمئن هستیم و تا روز شنبه قیمت نفت را از بین گزینه‌های 70 تا 80 دلار به دولت تقدیم می‌کنیم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در 6 ماه نخست امسال هر بشکه نفت را 104 دلار فروختیم، متوسط فروش هر بشکه نفت خام در 6 ماه دوم 82 دلار می‌شود که اگر این مقدار را با 104 جمع کنیم به میانگین 93 دلار می‌رسیم، امسال با توجه به افت قیمت نفت، فروش هر بشکه نفت کمتر از 93 دلار نخواهد بود.

وی گفت: در مورد این‌که بعضی می‌گویند که شما چطور می‌گویید با کاهش قیمت جهانی نفت با کسری بودجه مواجه نمی‌شوید، باید بگویم که کسری بودجه نیست، بلکه ممکن است عدم تحقق منابع داشته باشیم، در واقع اگر به همان میزان که درآمدها کاهش یافت هزینه‌ها را هم کاهش دهیم، آنگاه کسری بودجه جبران می‌شود و عدم تحقق منابع نامیده خواهد شد.

کلیات لایحه بودجه 94، یکشنبه آینده در دولت به رای گذاشته می‌شود

نوبخت در مورد ویژگیهای لایحه بودجه 94 با بیان این‌که این لایحه هم اکنون در مراحل پایانی و تلفیقی است، افزود: روز یکشنبه کلیات آنرا در هیئت وزیران رسیدگی می‌کنیم و به رای خواهیم گذاشت و به همین جهت فردا و پس فردا برای هر وزارتخانه یک ساعت وقت گذاشته‌ایم تا آخرین جمع بندیها مدنظر قرار گیرد و اگر نکاتی مطرح کردند، آن نکات را اضافه کنیم.

سخنگوی دولت نخستین ویژگی بودجه امسال را تقدیم به موقع و در وقت قانونی آن به مجلس عنوان و تصریح کرد: این همان کاری است که در سال گذشته انجام دادیم، در همین حال انتظار می‌رود امسال گامهای مناسبت‌تری برداریم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ویژگی دوم لایحه بودجه 94 را تهیه آن به روش علمیاتی ذکر کرد و افزود: بودجه مبتنی بر عملکرد و نتیجه‌ای است که خواهد داشت.

وی ادامه داد: از آنجایی که در این راستا قیمت تمام شده خدمات بسیار مهم است نیازمند این بودیم که آموزش همه دستگاه‌ها را قبل از تهیه لایحه انجام دهیم، که در این راستا دو هزار نفر ساعت آموزش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شد.

برنامه‌ای برای جایگزینی کارتهای اعتباری به جای یارانه نقدی نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جایگزینی کارتهای اعتباری به جای پرداخت نقدی یارانه‌ها وجود دارد، گفت: فعلا برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

کد خبر 229209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =