توسعه دستگاه دیپلماسی از طریق توسعه فعالیتهای اقتصادی

سفیر ایران در ترکمنستان با تاکید بر ضرورت همکاریها میان تهران و عشق آباد گفت: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت همه جانبه دستگاه دیپلماسی از توسعه فعالیتهای اقتصادی ایران است.

به گزارش شانا، محمد موسی هاشمی گلپایگانی، سفیر ایران در عشق آباد در ضیافت شامی که دیروز (سه شنبه 27 آبانماه) به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزارشد با اشاره به حمایت دولت از توسعه مناسبات تجاری با  این کشور آسیای میانه گفت: هم اکنون حجم صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به ترکمنستان 1.2 میلیارد دلار است و سفارت ایران از هیچ کوششی برای ارتقای این حجم صادرات دریغ نمی کند.

وی افزود: تلاش اصلی برای افزایش حجم صادرات بر عهده تجار، کارآفرینان و صاحبان سرمایه ایرانی است و لازم است تمام فعالان اقتصادی مایل به همکاری در ترکمستان بدانند که بازار این کشور بسیار رقابتی است.

سفیر ایران در ترکمنستان با یادآوری این که روسای جمهوری ایران و ترکمنستان از گسترش تجارت و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور حمایت جدی دارند، گفت: امیدوارم تجار و صنعتگران ایرانی با صدور کالاها و خدمات بسیار با کیفیت و مرغوب چهره شایسته ای از بخش اقتصاد ایران در ذهن مردم و دولت ترکمستان بسازند.

به گفته هاشمی گلپایگانی، شرکتهایی از کشورهای چین، روسیه ، ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر در ترکمنستان حضور موثر دارند.

در این دیدار که شمار زیادی از فعالان اقتصادی ایران و مدیران شرکتهای ایرانی حضور داشتند، به پرسشهای برخی تاجران در زمینه چگونگی حضور بهتر در بازار اقتصاد ترکمستان، پاسخ داده شد.

به گزارش شانا، نوزدهمین نمایشگاه نفت و گاز عشق آباد دیروز با حضوروزیر نفت ترکمنستان آغاز بکار کرد.

 

کد خبر 229213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =