امارات به عرضه منظم نفت در بازارهای جهانی متعهد است

وزیر انرژی امارات اعلام کرد که به تعهد خود در تولید و تامین نفت در بازارهای جهانی پایبند است اشاره ای به نشست هفته آینده اوپک و نتیجه احتمالی آن نکرد.

به گزارش پایگاه گالف نیوز، سهیل ابن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات تاکید کرد که کشورش به تامین نفت مورد نیاز بازارهای بین المللی متعهد است و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

المزروعی ما هر کاری را که از یک عضو اوپک لازم باشد انجام می دهیم و این موضوع را سیاسی نمی کنیم، اهداف ما مشخص است.

وی افزود که سقوط قیمت نفت برای نخستین بار نیست که اتفاق می افتد و امارات به سرمایه گذاری در حوزه نفت ادامه می دهد. المزروعی ادامه داد: برخی شرکتهای کوچک باید از شرایط بازار، و عرضه و تقاضا آگاه باشند، در سالهای گذشته نشانه های خوبی برای سرمایه گذاری مشاهده شده است.

وزیر انرژی امارات با اشاره به اینکه شیل گس تهدیدی برای گاز طبیعی نیست، گفت: ظهور شیل اویل و شیل گس مکمل ذخایر متعارف انرژی هستند و توازن بازار در آینده حفظ خواهد شد.

با وجود اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تاریخ ششم آذرماه 1393 در وین نشست سالانه خود را برگزار می کند اما هنوز مشخص نیست که این سازمان برای حمایت از قیمتهای جهانی نفت دست به کاهش تولید نفت خواهد زد و یا به تولید نفت با همین روند ادامه می دهد.

المزروعی گفت که امارات راهبرد مشخصی برای متنوع سازی منابع انرژی دارد. وی ادامه داد: ما در زمینه انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری زیادی کرده ایم و تاکید زیادی بر انرژی هسته ای و خورشیدی داریم.

کد خبر 229214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =