اطلاع رسانی صحیح و اخلاق حرفه ای مورد توجه رسانه ها قرار گیرد

پایبندی به اخلاق حرفه ای و تلاش برای اطمینان از صحت خبر از ضرورتهای انکارناپذیر در فعالیتهای رسانه ای شناخته می شود، امری که امروزه از سوی برخی از رسانه ها مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش شانا، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اطلاعیه ای را در واکنش به انتشار خبری نادرست صادر کرد که متن آن در ادامه می آید:

"نقش و کارکرد رسانه های جمعی در جامعه و میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطبان انبوه بر کسی پوشیده نیست. نقش خبری، تفسیر و راهنمایی، آموزش و سرگرمی از مهمترین کارکردهای رسانه های جمعی در جامعه است و این امر هنگامی که یک رسانه با توده عظیمی از مخاطبان با طیفی از سلایق و افکار گوناگون روبرو می شود، حساسیت کار خبری را دو چندان می کند.

اهالی رسانه و مطبوعات با واژگانی نظیر درستی، جامعیت و تازگی خبر که از مهمترین اصول و مفاهیم خبر نویسی به شمار می رود، بیگانه نیستند. اطمینان از صحت مطالب در منابع رسمی خبر و جلوگیری از برداشت شخصی نویسنده خبر و نوشتن آنچه دوست می دارد (چه آنچه خبر در منبع اصلی نیز منتشر شده است)، دور از اخلاق حرفه ای و رسانه ای است و ضرورت دارد اهالی رسانه و مطبوعات تلاش خود را برای همبستگی اجتماعی و نزدیکی انتظارها ، سلیقه‌ها و خواسته های همه مخاطبان خود در جامعه بکار گیرند.

روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس ضمن اعلام آمادگی بر افزایش تعامل با رسانه های جمعی انتظار دارد صاحبان رسانه نیز در انتشار اخبار صنعت نفت صرفاً با مراجعه به منابع رسمی نظیر پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) و پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس اطلاع کسب کنند."

کد خبر 229225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =