دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد

دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت دیروز (چهارشنبه 28 آبان ماه) افتتاح شد.

به گزارش شانا، دبیرخانه تعاملات اجتماعی با هدف رصد و کنترل کلیه پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی منطقه ویژه پارس و جلوگیری از موازی کاری طرح های مورد نیاز منطقه در سطح چهار شرکت اصلی  و سیاستگذاری و ارتباط بین جامعه محلی و دستگاههای حاکمیتی منطقه و صنعت نفت دیروز ( چهارشنبه, 28 آبان ماه) با حضور  مشاور اجتماعی وزیر نفت و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد.

مهدی یوسفی, مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آیین افتتاح این دبیرخانه  گفت: همه فعالیتها و خدمات صنعت نفت در منطقه ویژه پارس باید با رویکرد مساله محور طرح ریزی شود و تا هنگامی که این رویکرد را نداشته باشیم قطعا رضایت مندی مطلوب نیز حاصل نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه نبود فعالیت علمی و مستند و مبتنی بر نیاز سنجی طی سالیان گذشته هزینه های زیادی را بر صنعت نفت تحمیل کرده است گفت: این موضوع اگر به شکل صحیح مدیریت نشود قطعا رضایت مندی نیز حاصل نخواهد شد اما خوشبختانه طی چند ماه گذشته با تدابیر در نظر گرفته شده و تشکیل دبیرخانه تعاملات اجتماعی همه فعالیتها و خدمات صنعت نفت براساس یک نیاز سنجی علمی انجام خواهد شد تا از هدر رفت منابع نیز جلوگیری شود.

وی با ذکر مثالی افزود: افتتاح بیمارستان عسلویه طی چند ماه گذشته خواسته ها و نیازها را از نیاز به ارائه خدمات درمانی به یک نیاز دیگر سوق داده است که این امر ارزش مطالعات و تحقیقات علمی در این حوزه را دو چندان می کند، بنابراین از این رهگذر علاوه بر شناخت صحیح از نیازهای منطقه، برنامه ریزی صحیح و مدونی نیز برای رفع آن خواسته ها و نیازها تدوین می شود.

یوسفی تصریح کرد: ارتباط با جامعه و آگاهی از خواستهای آنان در تمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی ،محیط زیست و شهری از طریق دبیرخانه تعاملات اجتماعی صورت خواهد گرفت تا بتوان گامهای موثری در این زمینه برداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس افتتاح این دبیرخانه  را نشان دهنده رویکرد تعاملی مدیران صنعت نفت و جامعه پیرامونی دانست و تاکید کرد: سطح رضایت مندی مردم باید به طور دائم از طریق ابزارهای علمی  کنترل و اندازه گیری شود.

سید امیر طالبیان, مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز گفت: ایجاد مرکزی برای تعاملات اجتماعی صنعت نفت و محیط پیرامونی برای هم افزایی و همراهی مردم و صنعت نفت از تاکیدات مهندس زنگنه, وزیر نفت است تا کارکنان و اهالی منطقه از پیشرفتهای صنعت نفت  در حوزه های درمانی و رفاهی و  ... بهره مند شوند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تقدیر از یوسفی در توجه به این امر و راه اندازی دبیرخانه تعاملات اجتماعی افزود: مشارکت و همراهی مردم لازمه پیشرفت است و این امر جز با عزم ملی و حرکت جمعی امکانپذیر نیست.

غلامرضا زمانی, سرپرست دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این آیین گفت: این دبیرخانه متشکل از حوزه سلامت،محیط زیست،فنی و اقتصادی ،مستند سازی و فرهنگی و  اجتماعی است و هدف از راه اندازی آن کنترل پروژه های تحقیقاتی در منطقه ویژه پارس و جلوگیری از موازی کاری طرحهای مورد نیاز منطقه  در سطح چهار شرکت اصلی  و ارتباط بین جامعه محلی  و دستگاههای حاکمیتی منطقه و صنعت نفت است.

سید محمد احمدپور, بخشدار مرکزی شهرستان عسلویه نیز ضمن تقدیر از تلاشهای یوسفی افزود: از زمان عهده دار شدن مسئولیت توسط وی تعامل با جامعه محلی و مسئولان منطقه رشد قابل توجهی یافته و علاوه بر تسهیل در روند انجام امور ، رضایت نسبی نیز میان اهالی منطقه از خدمات صنعت نفت حاصل شده است.

 

کد خبر 229226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =