تعرفه واردات خودروهای برقی وهیبریدی صفر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت ازارائه بسته حمایتی و تشویقی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی به هیئت دولت خبرداد و گفت: دولت تصویب کرد تعرفه واردات خودروهای برقی وهیبریدی صفر شود.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت‌زاده، در بازدید از کارخانه تولید باتری لیتیومی با اشاره به موفقیت ایران در تولید این نوع باتری در کشور گفت: باتری لیتیومی در خودروها و به خصوص در موتورسیکلتها قابل استفاده است و در سایر صنایع هم کاربرد دارد.

وزیرصنعت،معدن وتجارت با بیان این که یکی از اهداف دولت برنامه‌ریزی برای کاهش آلایندگیها خصوصا در شهرهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: در این جهت، دولت تصویب کرد تعرفه واردات خودروهای برقی وهیبریدی صفر شود.

نعمت‌زاده با بیان این که این مشوقها کافی نیست، گفت: با استفاده از تجربه سایر کشورها بسته‌ای را تنظیم و به هیئت دولت ارائه کرده‌ایم تا تولیدکننده و مصرف‌کننده برای استفاده از این محصولات تشویق شوند.

وی با بیان این‌که تولید این گونه خودروها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، افزود: امیدواریم در سال آینده این خودروها به تولید برسند.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بازدید نعمت زاده ازخط تولید باتری لیتیومی، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان گسترش ونوسازی صنایع، جمعی از مدیران وزارت صنعت، معدن وتجارت و مدیران شرکتهای خودروساز حضور داشتند.

 

کد خبر 229265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =