چشم انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال مثبت است

بازار سرمایه با توجه به اخبار مثبت مذاکرات هسته ای و نیز معامله های در حال انجام در بورس چشم انداز مطلوبی را متصور است.

مصطفی حاجی حسینی، مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: سهامداران نگاه مثبتی به آینده بورس دارند و در شرایط کنونی منتظر اخبار ناشی از پیشروی مذاکرات و همچنین اخبار داخلی مربوط به قیمت گذاری محصولات مانند قیمت خوراک پتروشیمی ها  هستند.

وی افزود: به نظر می رسد هرچه نتیجه ناشی از اخبار شفاف تر باشد عملکرد بازار سرمایه مطلوب تر خواهد بود و چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات با موفقیت همراه شود تأثیر محسوسی بر وضع بازار سرمایه خواهد گذاشت.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد اظهار کرد: با توجه به اطلاعات موجود در شرایط کنونی قیمت بسیاری از سهامها جذاب بوده، اما وجود ابهامهای متعدد سبب تعلل در سرمایه گذاری می شود و پیش بینی می شود حصول نتیجه نهایی مذاکرات، منجر به تحرک اثرگذار در روند بازار سرمایه شود.

وی ادامه داد: عوامل متعددی باعث افت قیمتها در بازار سرمایه شده است که از جمله این موارد می توان به سیاستهای انقباضی دولت، جهت گیری بودجه سال 94 و تصمیم گیری دولت و مجلس در باره قیمتها و ابهامها در این زمینه اشاره کرد.

حاجی حسینی افزود: یادآوری این نکته ضروری است که با توجه به این که صنایع پتروشیمی، خودرو، معدنی و فولادی ها بخش عمده ای از بازار سرمایه هستند لذا ابهام در مقوله قیمت گذاری و خبرهای مربوط به این صنایع سبب افت و نوسان قیمتها در بازار شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بازار سرمایه در حالت انتظار به سر می برد بطوری که برای رونق منتظر خبرهای مثبت است و پیش بینی می شود در نیمه دوم  امسال بازار از بازدهی مناسبی برخوردار شود.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد افزود: به سهامداران توصیه می شود که در شرایط کنونی سهامداری کنند و در صورت تمایل سهامی را که قیمت آنها به سطوح جذاب رسیده و ارزنده هستند، خریداری کنند.


کد خبر 229300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =