قیمت پروپیلن آمریکا کاهش یافت

منابع صنعتی از کاهش پنج سنتی قیمت پروپیلن آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر خبر دادند.

به گزارش شانا به نقل از منابع صنعتی، قیمتهای پروپیلن برای عرضه در ماه نوامبر با پنج سنت کاهش روبرو بوده است، به طوری که پروپیلین با درجه پلیمیری 71.50 سنت برای هر بشکه و پروپیلین با درجه شیمیایی 70 سنت برای هر بشکه معامله شدند.

برآوردها در بازار در هفته گذشته حاکی از کاهش 4 تا 6 سنتی برای قیمتهای پروپلین درجه پلیمیری و پروپیلن درجه شیمیایی بود.

قیمتهای این دو محصول روز جمعه با افزایش روبرو شد، همچنین منابع صنعتی اعلام کردند که سه تولید کننده قیمت های خود را 5 سنت برای هر بشکه کاهش دادند و یک تولید کننده از افت 4.5 درصدی حکایت می کرد.

به گفته منابع صنعتی، در معاملات اولیه ماه نوامبر در اواخر ماه اکتبر شاهد کاهش دو دلاری برای دو محصول پروپیلن پلیمیری و پروپیلین شیمیایی بودیم، نخستین اقدام نیز از سوی شاخه فعالیتهای شیمیایی شرکت اکسون موبیل بود.

ظرف یک هفته شاخه فعالیتهای شیمیایی شرکت انگلیسی-هلندی شل برای کاهش دو تا پنج سنتی قیمتهای پروپلین شد.

به گزارش نشریه پلاتس چنانچه این قیمتها در بازارهای جهانی پذیرش شود، قیمتها به پایین ترین سطح خود از ماه ژوئیه یعنی به ترتیب برای پروپیلن پلیمری و پروپیلن شیمیایی به ترتیب به 67.5 سنت و 66 سنت برای هر بشکه می رسد.

رشد تولید همزمان با کاهش قیمت پروپیلن درجه پالایشگاهی، اتیلن و قیمت های جهانی نفت خام سبب کاهش ارزش پروپلینهای پلیمری شده است.

قیمتهای پروپیلن پالایشگاهی به دلیل افزایش بهره گیری پالایشگاه از ظرفیت پالایشی خود و قیمتهای پایین نفت خام، تحت فشار بوده اند و پروپیلن پالایشگاهی یکی از خوراکهای اصل برای تولی پروپلین پیلمیری به شمار می رود.

در بازارهای تک محموله روز دوشنبه، قیمتهای پروپیلن پلیمری برای عرضه در ماه های نوامبر و دسامبر با قیمت 69 سنت برای هر بشکه پیشنهاد شده بود.

آخرین ارزیابی پلاتس نشان می دهد که قیمتهای پروپیلن پلیمیری و شیمیایی روز جمعه به ترتیب با قیمت های 68.25-67.75 سنت و 67.25-64.75 سنت برای هر بشکه معامله شده است.

کد خبر 229321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =